گزارش جامع مراسم معارفه شهردار بندر امام خمینی (ره)

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: جلسه معارفه شهردار بندر امام خمینی(ره) با حضور حبیب آقاجری نماینده مردم بندر امام در مجلس شورای اسلامی، منصور قمر فرماندار  شهرستان بندر ماهشهر، تابش امام جمعه بندر امام، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین شهری در محل بخشداری بندر امام خمینی(ره) برگزار گردید.

** فرماندار قمر: توسعه شهری از مناطق محروم آغاز شود

دکتر منصور قمر فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در مراسم معارفه شهردار نصیری فر اظهار داشت: باید توسعه شهری از مناطق محروم آغاز شود و
بیش از پیش به مناطق محروم رسیدگی شود.

قمر ادامه داد: خوشبختانه شاهد بودیم که این امر در دوران سرپرستی مهندس نصیری فر استارت زده شد و پارک پتروشیمی اروند نیز با پیشنهاد شهرداری و شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی در یکی از مناطق محروم این بخش آغاز شد.
وی افزود: باید توسعه شهری از تمرکز بر خیابان مرکزی شهر برداشته شود و در مناطق محروم بندر امام شکل گیرد

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر افزود: مردم ما از خدمتگزاران انتظار دارند و ما باید در راستای فراهم آوردن رفاه و شادی مردم قدم برداریم.

قمر در ادامه گفت: هر منطقه ای برای جذب سرمایه گذار باید شرایطی را داشته باشد، امروز منطقه ما همه شرایط لازم برای جذب سرمایه گذار از جمله راه های ارتباطی از طریق هوایی، جاده ای، ریلی و جاده ای را دارد، وجود مدیران دلسوز و منطقه ویژه اقتصادی و بندر از دیگر نعمت های موجود در منطقه است که شرایط را برای جذب سرمایه گذار تسهیل میکند.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر عنوان کرد: هر مدیری که قولاً و عملاً به دنبال توسعه و ایجاد شرایط مطلوب در منطقه است، باید به دنبال سرمایه گذار برود و هر نفر ۵ الی ۶ سرمایه گذار را جذب کند.

قمر در پایان افزود: باید همراه یکدیگر و بدون ترس به دنبال سرمایه گذار باشیم و تنها برای رضای خدا شادی دل مردم حرکت کنیم.

** مدیرکل آبفا خوزستان: تصفیه خانه بندر امام در موعد مقرر به پایان می رسد

کتر علیمرادی مدیرکل آبفا خوزستان گفت: مبلغ سی میلیارد از پروژه تصفیه خانه بندر امام از محل فایناس بین المللی تامین شده است و امیواریم این طرح در موعد مقرر که همان  ۳۶ ماه است، به پایان برسد.

** زعیم: در همدلی بین شورا و شهرداری می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند

اسماعیل زعیم معاون دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان به شهردار بندر امام خمینی توصیه کرد: در دوران خدمتگزاری خود و انجام امور، ضوابط را مد نظر داشته باشد تا بتواند مشکلات و موانع را از پیش رو بردارد.

وی افزود: سال همدلی و همزبانی است با عمل به این شعار می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری های ما نیازمند همدلی هستند و با همدل شن و همزبان شدن می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

اسماعیل زعیم ادامه داد: خدمت‌رسانی به مردم مهم‌ترین موضوعی است که مسئولان باید مورد توجه خود قرار داده و برای انجام آن گام بردارند.

وی توجه شهرداری به توسعه فضای سبز و انجام شایسته خدمات عمومی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: شهرداری بندر امام باید توجه به این دو موضوع را اولویت خود قرار داده و در این راستا تمام تلاش خود را به کار ببرد.

 

**موسوی: مردم شهر بندر امام خمینی نه محروم، بلکه مظلوم اند

سیدهادی موسوی دوشنبه‌شب در آیین معارفه شهردار این شهر اظهار کرد: برای شهر و مردم بندر امام، واژه محروم را به کار نمی‌برم، بلکه از واژه مظلوم استفاده می‌کنم.

وی افزود: محرومیت موقعی معنی پیدا می‌کند که امکاناتی وجود نداشته باشد اما بندر امام حقوق و امکاناتی داشته که از آن گرفته شده است.

رئیس شورای شهر بندر امام خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان، استان و کشور باید به فریاد مظلومیت این شهر و مردم آن برسند و برای برون رفت از این وضعیت، همت و تلاش خود را به کار ببرند.

موسوی متذکر شد: در حالی که بندر امام قطب اقتصادی کشور به شمار می‌رود و در کنار صنایع بزرگ و تأسیسات عظیم دریایی، بندری و پتروشیمی واقع شده اما غیر از آلودگی و ویرانی زیرساخت‌ها، بیماری و … چیزی نصیب آن نشده است.

وی یادآور شد: مردم این خطه زرخیز از داشتن بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین امکانات محروم بوده و برون رفت از این وضعیت نیازمند عزم جدی و همت عالی مسئولان شهرستان، استان و کشور است.

رئیس شورای شهر بندر امام اضافه کرد: این شهر بندری و استراتژیک با داشتن این همه ثروت و منابع همچنان در فقر و محرومیت به سر می‌برد اما مردم آن همچنان بر این مشکلات صبوری می‌کنند.

موسوی در پایان تأکید کرد: باید با همدلی، همفکری و تعامل، خدمت‌گزاران خوبی برای این مردم باشیم و در راستای تأمین خواسته‌های به حق آنها گام برداریم.

*بندر امام، هم محروم و هم مظلوم است

عضو شورای شهر بندر امام نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: به عقیده بنده این شهر هم محروم و هم مظلوم است.

حسین عبیداوی ادامه داد: عدم وجود بیمارستان، اداراتی نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی و … همه شاهد و دلیل محرومیت و مظلومیت بندر امام است.

وی افزود: وضعیت آموزش و پرورش بندر امام بسیار رقت‌بار است و این اداره در فقر و فلاکت و بدبختی به سر می‌برد.

عضو شورای شهر بندر امام در پایان متذکر شد: این شهر نیازمند توجه ویژه مسئولان است و مسئولان باید برای مشکلات بی‌شمار این شهر هرچه سریع‌تر چاره‌ای اساسی اندیشیده و گام‌های جدی و مؤثری برای رفع این مشکلات بردارند.

 

 

**نصیری فر: اولویت شهرداری پرداخت بدهی ها و جذب سرمایه گذار است

حبیب نصیری فر شهردار جدید بندر امام خمینی اظهار داشت: باید تشکر ویژه ای کرد از جناب استاندار، مدیرکل شهری، فرماندار محترم و اعضای شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی که در این مدت زحمات زیادی را کشیدند.

حبیب نصیری‌فر اظهار کرد: شهرداری جای کار کردن است نه حرف زدن، بنابراین بیشتر عمل خواهم کرد و کمتر حرف خواهم زد.

وی اولویت شهرداری بندر امام را پرداخت بدهی‌های آن دانست و افزود: برای پرداخت بدهی‌های شهرداری برنامه‌ریزی کرده و تلاش خواهیم کرد این بدهی را به حداقل برسانیم.

شهردار بندر امام خاطرنشان کرد: تمام تلاشم بر این است که بودجه شهرداری کاملاً تحقق پیدا کند و بتوانیم دیون را به طور کامل پرداخت کنیم.

نصیری‌فر متذکر شد: اولویت بعدی نیز مطالعه، امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی پروژه‌های میان‌مدت و بلند‌مدت است که در میان‌مدت پروژه‌های نیمه‌تمام و کارهای از قبل مانده را در دستور کار داریم و در بحث معابر و بلند‌مدت نیز پروژه‌های زیادی را در برنامه کاری قرار خواهیم داد.

وی یادآور شد: رفع مشکل ترافیک میدان ورودی بندر امام و احداث روگذر ریل قطار نیز از دیگر اولویت‌های اصلی شهرداری این شهر خواهد بود.

شهردار بندر امام در پایان گفت: برای سال جاری بودجه بسیار خوبی برای بحث روکش آسفالت و بهسازی معابر در نظر گرفته شده و تعهداتی نیز از سال ۹۳ وجود دارد که به این تعهدات عمل خواهیم کرد.

«حبیب نصیری‌فر» اردیبهشت‌ماه امسال با ۶ رأی موافق شورای شهر به جای «علی گلمرداری» به عنوان شهردار بندر امام انتخاب شده بود و حکم انتصاب وی پس از گذشت سه ماه توسط استاندار خوزستان صادر شد.

 

**بخشدار بندر امام:اعتماد به بدنه شهرداری در انتخاب شهردار بندر امام قابل تقدیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام، سید مهران رفیعی دوشنبه شب در آیین معارفه شهردار این شهر اظهار کرد: بسیار خرسندیم که پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره حکم «حبیب نصیری‌فر» توسط استاندار خوزستان صادر شد.

وی افزود: شهردار جدید بندر امام از بدنه شهرداری است و به مسائل و مشکلات و سیستم شهر آشنایی کامل دارد و اعتماد شورای شهر به بدنه شهرداری برای این انتخاب جای تقدیر دارد.

بخشدار بندر امام در ادامه با تأکید بر لزوم همدلی شورای شهر و شهردار، تصریح کرد: توسعه و پیشرفت شهر بندر امام جز با همدلی و هم‌فکری اعضای شورای شهر و شهرداری محقق نخواهد شد.

رفیعی ادامه داد: در این راستا همه دستگاه‌ها و نهادهای این شهر نیز باید با یکدیگر هم‌دل و همگام باشند و برای تعالی و توسعه بندر امام نهایت تلاش خود را به کار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک شهروندان فهیم بندر امام نیز در این راه همراه و همگام مسئولان خواهند بود و از هیچ کوششی در این مسیر فروگذاری و دریغ نخواهند کرد.

بخشدار بندر امام در پایان اظهار کرد: امیدواریم با تلاش، جدیت و همدلی همه دستگاه‌ها و ادارات، شهر بندر امام به جایگاهی برسد که در خور شأن آن است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.