سه هزار و ۴۰۰ جانباز شیمیایی خوزستان و معضلی به نام «ریزگردها»

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، اظهار داشت: سه هزار و ۴۰۰ جانباز شیمیایی در خوزستان ساکن هستند که از این تعداد، ۴۰۰ نفر وضعیت حادی دارند و با توجه به آلودگی​های اخیر استان، با مشکلات زیادی مواجه بوده‌اند.

به گزارش عصر جنوب و به نقل از بنیاد شهید خوزستان، عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، با بیان این مطلب گفت: سه هزار و ۴۰۰ جانباز شیمیایی در خوزستان ساکن هستند که از این تعداد، ۴۰۰ نفر وضعیت حادی دارند و با توجه به آلودگی​های اخیر استان، با مشکلات زیادی مواجه بوده‌اند.

وی افزود: با توجه به مشکلات تنفسی جانبازان شیمیایی، سالانه اردوهای درمانی در فصل تابستان در مناطق شمالی کشور از جمله رامسر برپا و جانبازان شیمیایی خوزستان به این مناطق اعزام می​ شوند؛ از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۵۰ نفر از جانبازان خوزستان به اقامتگاه‌ های شمال کشور اعزام شده ‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، خاطر نشان کرد: برخی از جانبازانی که از ابتدای سال جاری به مناطق شمالی کشور منتقل شده‌ اند، همراه با خانواده و برخی تنها با همسر یا یکی از فرزندان خود در این اقامتگاه ‌ها مستقر هستند.

وی عنوان کرد: در راستای توسعه و بهبود تغییرات تنفسی جانبازان خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون تعدادی کپسول تنفس اکسیژن به جانبازان بدحال تحویل داده شده، همچنین ماسک​ هایی که به صورت سهمیه ​ای از تهران تهیه می​ شوند، در اختیار این جانبازان قرار گرفته است.

فرجیان، اظهار کرد: با توجه به تکرار وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز و مشکلاتی که به صورت مداوم گریبانگیر جانبازان است، لازم است اردوگاه ​هایی در نقاط خوش آب و هوای خوزستان مانند ایذه و دهدز ایجاد شود تا جانبازان مجبور به اقامت در نقاط دور از استان نباشند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.