استاندار: خوزستان قطب صنعت کشور از مدیریت کاملاً بومی برخوردار است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عبدالحسن مقتدایی روز یکشنبه در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه تولیدات استانی طرح ۵۵۰هزار هکتاری موسوم به مقام معظم رهبری در پاسخ به سوالی اظهار کرد: باید به مدیریت و نیروهای شرکت ملی حفاری ایران تبریک گفت که این کار را با جسارت انجام داده اند.

وی اضافه کرد: در زمینه ساخت دکل دریایی هم هفته گذشته از کشتی سازی هرمزگان بازدیدی داشتیم تا دکل های دریایی خارجی هم در داخل کشور ساخته شود.
استاندار خوزستان اظهار کرد: به غیر از بحث دکل دریایی، به موازات این که باید از سهم خود روی مخازن مشترک استفاده کنیم یا باید صبر کنیم تا در مدت طولانی دکلی ساخته شود که این هم ضرر و زیان به دنبال دارد و یا این که در کنار اهمیت دادن به تولید داخلی از ظرفیت پیمانکارهای خارجی هم استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه در ارتباط با شرکت های چینی موفق نبودیم گفت: این شرکت ها در این سو پیمانکار ما بودند و در آن سو در سمت عراق سرمایه گذاری کردند که به این سبب خلع ید شده اند.
* خوزستان قطب صنعت کشور است 
استاندار خوزستان همچنین با بیان اینکه این استان قلب و قطب صنعت کشور است افزود: درست است که در برخی استان ها بخش های صنعتی قوی و تخصصی داریم اما وجود صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، بنادر و سدسازی و نیز حجم کار و اعتبارات موجود در خوزستان بیانگر این است که این استان به عنوان غول کشاورزی می تواند غول صنعتی هم باشد.
وی گفت: یکی از اشکالات اساسی که بعد از انقلاب با آن مواجه شدیم این است که مدیریت ها در استان مقیم نبوده اند.
مقتدایی افزود: دوران جنگ بر مدیریت صنعت خوزستان و پیکره آن ضربه زد، در دوران بازسازی مدیران کمتر آشنا در بخش اجرا تاثیر گذاشته اند و در دوره توسعه هم سرمایه گذاری های سنگین صورت گرفت و مدیریت های منطقه ای کمتر به کار گرفته شد.
وی گفت: این ها دست به دست هم داده که در نتیجه آن بخشی از اطلاعات مغفول مانده و یا از استان خارج شده اند و فرد مدیر با بریدگی و کمبود اطلاعات مواجه شود.
* خوزستان از مدیریت کاملا بومی برخوردار است 
مقتدایی ادامه داد: هم اینک خوزستان از مدیریت کاملا بومی برخوردار است که مجلس، داخل و خارج از کشور را تجربه کرده و تیم موجود در استان تیم با تجربه ای در مدیریت های مختلف است و این بهترین فرصت برای جامعه تولیدی و خدماتی است که وارد کار شوند.
استاندار خوزستان ادامه داد: تولیدکنندگان و ارائه کنندکان خدمات درون استانی از حساسیت خاصی برخوردارند چرا که از اوایل سال گذشته اصرار و تاکید بر شناسایی و استفاده از ظرفیت های اشتغالزایی است که باید مدیریت شود و این نیازمند سرمایه گذاری جدید نیست.
وی با تاکید بر ضرورت بهره مندی از تولیدات استانی گفت: بابد به دنبال بخش های دیگر خدماتی بویژه خدمات بیمه ای در درون استان باشیم.
استاندار خوزستان گفت: در شرایطی که کشور با مسایل مالی و کمبود نقدینگی مواجه است خوزستان متفاوت از دیگر استان ها به سمت و سویی رفته که کاهش بیکاری قابل ملاحظه ای داشته باشد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.