خوزستان در صدر آمار غرق‌ شدگی؛ ۱۲۰ نفر در ۶۰ روز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: تلفات ناشی از غرق‌شدگی در دو ماه نخست امسال ۴.۲ درصد افزایش یافت، این آمار از ۱۱۵ فوتی در دو ماه نخست سال گذشته به ۱۲۰ نفر در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: از کل تلفات غرق‌شدگی در دو ماهه نخست امسال ۱۰۲ نفر مرد و ۱۸ نفر زن بودند؛ این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق‌شدگی در مدت مشابه سال قبل همان ۱۰۲ نفر و تعداد زنان ۱۳ نفر بوده‌است.

خوزستان در صدر آمار غرق‌شدگی

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های خوزستان با ۲۵، فارس با ۱۰ و گیلان با ۹ فوتی بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته‌اند. استان مازندران در دو ماهه نخست امسال با ۸ فوتی ناشی از غرق‌شدگی پس از گیلان در رتبه چهارم قرار دارد.

در این مدت بیشترین آمار غرق‌شدگی در رودخانه‌ها به ثبت رسیده که تعداد تلفات آن ۲۹ نفر بوده است. پس از آن استخر با ۲۳ فوتی، کانال‌ها با ۱۴ فوتی، مناطق خارج از طرح دریا با ۱۱ فوتی، دریاچه‌های مصنوعی و سد با ۹ فوتی، چاه با ۸ فوتی و محدوده‌های ایمن‌سازی شده دریا با ۴ فوتی در رتبه‌های بعدی قرار می گیرند. بر اساس این آمار ۲۳ نفر نیز در سایر مکان‌ها جان باخته‌اند.

به گزارش فارس؛ در اردیبهشت ماه امسال نیز تلفات غرق‌شدگی در کشور با افزایش مواجه بود. این آمار از ۶۳ نفر در اردیبهشت سال گذشته به ۶۵ نفر در سال جاری رسیده‌است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.