معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان: فعالیت نامزدهای انتخابات رصد می‌شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان این‌که فعالیت‌های کاندیداهای ورود به مجلس رصد می‌شود، گفت: تا پیش از زمان قانونی آغاز تبلیغات نامزدها، تمام فعالیت‌های تبلیغاتی واضح و آشکار مانند برگزاری میتینگ تبلیغاتی یا تبلیغ محیطی ممنوع خواهد بود.

فرج‌الله خبیر در گفت و گو با (ایسنا) اظهارکرد: مهلت استعفای مدیران دولتی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند به پایان رسید. حداکثر مهلت استعفا تا تاریخ سوم تیرماه بود و کسانی که استعفای خود را نداده باشند، حق شرکت در انتخابات پیش رو را ندارند.

وی افزود: در قانون انتخابات تمام مواردی که فعالیت‌های تبلغاتی محسوب می‌شود آمده است و دید و بازدید‌ها، شرکت در محافل عمومی و برگزاری جلسات برای نامزدهای انتخابات مجاز و منع قانونی ندارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد: در صورت احراز تخلف از سوی نامزدها قبل از ثبت‌نام رسمی در انتخابات، تخلف‌ها ثبت می‌شود و در تعیین صلاحیت‌ها تاثیرگذار خواهد بود. مردم می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف به ستاد انتخابات استانداری و در شهرستان به فرمانداری‌ها گزارش دهند.

وی در مورد استعفای مدیرکل اداره سیاسی استانداری خوزستان و دبیر ستاد انتخابات استان گفت: موقتا معاون اداره‌کل سیاسی و انتخابات استانداری به عنوان دبیر ستاد انتخابات انجام وظیفه می‌کند و در روزهای آینده دبیر ستاد انتخابات و مدیرکل اداره سیاسی و انتخابات تعیین خواهد شد. قطعا اگر اتفاقی قرار است صورت بگیرد با هماهنگی استانداری انجام می‌شود.

خبیر با بیان این‌که باید شرایطی را فراهم کنیم که تمام جریان‌های وفادار به انقلاب در انتخابات شرکت کنند، عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی و اجرایی باید در ارایه خدمات، کیفیت را افزایش دهند تا در بالا بردن سطح مشارکت عمومی و ایجاد حساسیت در بین مردم تاثیرگذار باشند و بتوانیم شرایط رقابتی مناسب برای کاندیدهای تمام جناح‌های وفادار به انقلاب فراهم کنیم.

رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به اهمیت حضور کاندیداهای باسابقه و از تمام جناح‌ها در انتخابات، اظهارکرد: حضور کاندیداهای با سابقه، آگاه و کسانی که شرایط لازم جهت شرکت در انتخابات را داشته باشند، می‌تواند شرایط رقابتی مناسبی که به طور طبیعی در افزایش سطح مشارکت ملی در انتخابات تاثیرگذار است را فراهم آورد.

وی ادامه‌داد: همچنین احزاب، گروه‌ها، جمعیت‌ها و تشکل‌ها باید فعال‌تر از گذشته باشند و اگر بخواهند در قدرت سهم داشته باشند، یکی از راه‌های کسب قدرت حضور در مراجع تصمیم‌گیری کشور و از مهم‌ترین آن‌ها مجلس شورای اسلامی است.

خبیر با تاکید بر این‌که ارتباطات احزاب با مردم می‌تواند در افزایش سطح مشارکت عمومی تاثیرگذار باشد، بیان کرد: احزاب و تشکل‌ها باید بتوانند با اقشار مختلف مردم ارتباطات گسترده‌تری برقرار کنند تا سطح مشارکت افزایش یابد. همچنین خود افراد کاندیدا نیز می‌توانند در بالابردن سطح مشارکت تاثیرگذار باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: کاندیداها باید با برنامه وارد انتخابات شوند. قبل از آن‌که بخواهند از احساسات مردم و تعصب‌های قومی استفاده کنند، بگویند چه ایده‌ها و برنامه‌هایی برای حل مشکلات در استان و در سطح ملی دارند و برنامه‌های خود را برای اداره بهتر کشور ارایه کنند.

وی عنوان کرد: باید افکار عمومی را به سمتی سوق داد که مردم بدون وابستگی جناحی و قومی به برنامه‌های کاندیداها رای دهند. اکنون همایش‌های گروه‌ها و احزاب در اهواز و شهرستان‌های مختلف با هدف جلب مشارکت گسترده مردم در حال برگزاری است.

خبیر گفت: به تمام فرمانداران تذکر داده شده است که امتیازی برای گروهی نسبت به گروه دیگر در نظر نداشته باشند و اگر قرار است از امکانات دولتی استفاده شود، این امکانات را باید در اختیار همه قرار دهند. همچنین اگر احزاب و گروه‌ها احساس کردند که بعضی از مسوولان شهرستان جانبداری می‌کنند و یا تسهیلات لازم و قانونی را فراهم نمی‌کنند، می‌توانند به استانداری گزارش دهند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.