معلمانی که سرویس دانش آموزان می‌شوند و مسافرکشی می‌کنند!/ کوچ اجباری معلمان به‌خاطر گرد و غبار

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو کانون صنفی معلمان خوزستان با تشریح وضعیت معلمان این استان، خواستار پرداخت حق بدی آب و هوا و ایاب و ذهاب شد.
نامی عضو کانون صنفی معلمان خوزستان با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار نفر پرسنل آموزش و پرورش استان خوزستان هستند و حدود ۷ هزار نفر کمبود معلم داریم، خاطرنشان کرد: سالانه تعداد زیادی از فرهنگیان در این استان نیز به دلیل وضعیت بد آب و هوا، گرد و خاک، گرما، نبودن دکتر و بیمارستان خوب به استان‌های همجوار از جمله اصفهان و شیراز انتقالی می‌گیرند.
عضو کانون صنفی معلمان خوزستان با بیان اینکه در این استان شرایط نسبت به استان‌های دیگر سخت‌تر است، تصریح کرد: کل استان خوزستان منطقه مرزی محسوب می‌شود و به غیر از اهواز، مابقی منطقه محروم به حساب می‌آیند. وی ادامه داد: بسیاری از امکانات اولیه در اینجا وجود ندارد؛ به طور مثال کامپیوتر در مدارس موجود نیست، هوشمندسازی تنها در تعدادی از مدارس صورت گرفته است؛ در حالی که در سایر استان‌ها اکثر مدارس و کلاس‌ها هوشمند شده‌اند.  عضو کانون صنفی معلمان ادامه داد: شرایط منطقه در اینجا به گونه ای است که حاشیه‌نشین زیاد دارد و مدارس مسجد سلیمان و حتی در همین اهواز از لحاظ امکانات در تنگنا قرار دارند و حتی شاهد هستیم صندلی‌های معلمان هنوز چوبی است.
نامی همچنین درباره امکانات رفاهی معلمان در خوزستان و شهرستان‌های اطراف آن توضیح داد و گفت: حتی یک استخر، باشگاه ورزشی یا تالار معلم و مهمانسرا برای معلمان نداریم؛ البته یک مهمانسرا داریم که مخصوص مسئولان است. وی با بیان این مطلب که میانگین دریافتی معلمان در خوزستان بین ۱ تا ۱میلیون و ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان است، تصریح کرد: حقوق تمامی فرهنگیان به بانک ملی واریز می‌شود و پس از چندین  روز تاخیر این حقوق به حساب‌ها واریز می‌شود و ما بارها نسبت به این مساله اعتراض کردیم و خواسته‌ایم حقوق‌ها به بانک دیگری واریز شود.
نامی با بیان اینکه حق نوار مرزی به معلمان این منطقه تعلق نمی‌گیرد، گفت: البته به تازگی پرداخت حق نوار مرزی بخشنامه شده، اما پرداخت آن هنوز محقق نشده است.
این فعال صنفی از سوی دیگر به مشکلات بیمه‌ای فرهنگیان این منطقه اشاره کرد و گفت:  خود بنده پایان اردیبهشت امسال مبلغ ۳ میلیون تومان به اداره بیمه فاکتور ارائه کردم، اما هنوز پولی دریافت نکردم و حتی برخی دیگر از فرهنگیان مبالغ ۴ و ۵ میلیون تومان از سال گذشته فاکتور ارائه کرده‌اند و آن‌ها هم پولی از بیمه دریافت نکردند.
وی اضافه کرد: در اینجا روستاهایی داریم که آب شرب خوبی ندارند و در اهوازی که مرکز استان محسوب می‌شود، چندین کلاس دخترانه درس در کانکس تشکیل می‌شود و به دلیل گرمای زیاد در داخل این کانکس‌ها شرایط برای دانش‌آموزان و معلمان بسیار طاقت‌فرساست و در برخی موارد کلاس‌ها زودتر تعطیل می‌شود.
نامی در ادامه همچنین به وجود مدارس کپری در مسجد سلیمان و سوسنگرد اشاره کرد و گفت: معلمانی که غیربومی هستند، وقتی به مناطق دور از منزل خود می‌روند، مجبور هستند در داخل همان مدرسه شب را بگذرانند.
این فعال صنفی معلمان با بیان این مطلب که آموزش و پرورش خوزستان از شهرداری ۲۰ میلیارد تومان طلب دارد، گفت: براساس قانون بخشی از درآمدهای شهرداری باید به آموزش و پرورش تعلق گیرد.
وی با بیان اینکه در اینجا به دلیل تامین نشدن نیازها، معلمان مجبور هستند؛ سرویس دانش‌آموزانشان شوند، مسافرکشی کنند و شغل دوم داشته باشند، پرداخت حق مسکن، حق بدی آب و هوا و ایاب و ذهاب فرهنگیان خوزستان و همچنین رسیدن حقوق معلمان به میزان منطقی را خواستار شد.     

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.