معاون استاندار: ۱۷درصد برق کشور در خوزستان تولید می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: در حال حاضر ۱۷درصد برق کشور از طریق نیروگاهها و سدهای این استان تولید می شود.

به گزارش ایرنا احمد سیاحی در آیین معرفی مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اظهار کرد: موضوع برق در این استان حیاتی است و شرایط جوی می طلبد که به موضوع برق به صورت ویژه رسیدگی شود.

سیاحی با اشاره به تشکیل ستاد بحران برق در خوزستان و کاهش ساعت کاری ادارات به میزان یک ساعت گفت: هم اینک با شرایط مطلوب فاصله داریم و می طلبد که اعتبارات بیشتری برای این بخش تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: بخش قابل توجهی از برق تولیدی در این استان در بخش صنعت مصرف می شود و به دلیل قطعی برق در زمان وقوع پدیده گرد و غبار تجهیزات مورد نیاز باید تامین شود.

وی گفت: احداث نیروگاه برق بهبهان یکی از خواسته های جدی در خوزستان است و با توجه به قابلیت انرژی آفتاب در خوزستان می تواند از بحث های جدی در تامین انرژی برق باشد.

سیاحی در عین حال بر ضرورت تعویض شبکه های فرسوده برق در خوزستان تاکید کرد و افزود: به دلیل شرایط جوی و گرد و غبار، توسعه برق، اصلاح و بهسازی شبکه برق و تعویض شبکه های موجود با شبکه های خودنگهدار ضرورت دارد.

وی همچنین با بیان این که رویکردهای مد نظر در خوزستان با وزارت خانه های نفت و نیرو محقق می شود گفت: این بدان معنا نیست که با دیگر وزارتخانه ها کاری نداریم اما بیشترین حجم کار در این استان مربوط به این دو وزارتخانه است.

سیاحی افزود: رویکرد خوبی در خوزستان سال های اخیر به مقوله نفت حاصل شده که امید است به موضوع توسعه استان در مناطق برخوردار از تاسیسات نفتی نوع نگاه جامع نگری باشد.

وی در عین حال گفت: اثرگذاری یک قطره آب در خوزستان بیشتر از دیگر نقاط کشور است و در این زمینه مشکلات جدی داریم.

* نقش خوزستان در کاهش تلفات برق کشور

مشاور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان هم گفت: به ازای سه درصد کاهش تلفات در شبکه برق این استان یک درصد از میزان تلفات شبکه در کشور کاسته می شود.

حسن کریمی افزود: به همان اندازه که خوزستان در تولید انرژی برق کشور ایفای نقش می کند باید به مقوله برق در این استان توجه و اعتبارات ویژه ای تخصیص شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.