هشدار درباره مصرف بی رویه آب آشامیدنی در روستاهای خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر عامل آبفای خوزستان از مصرف بی رویه آب آشامیدنی در روستاها هشدار داد.
به گزارش عصر جنوب به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ درویشعلی کریمی امروز گفـت : سرانه مصرف آب در روستاهای این استان هفت برابر مناطق شهری است که در شرایط خشکسالی ممکن است به بحران تبدیل شود.
وی افزود: روستاییان خوزستان آب آشامیدنی را برای مصارف کشاورزی ، دام و احشام خـود استفاده  می کنند که این مساله با وجود کمبود منابع آبی این مناطق را در معرض خطر جدی قرار می دهد.
وی با بیان این که شرکت آب و فاضلاب روستایی مسوول تامین آب کشاورزی،دام ها و احشام روستاییان نیست افزود: سرانه مصرف آب در شهرهای خوزستان روزانه ۱۵۰لیتر بوده در حالی که این رقم حتی در برخی مناطق روستایی به روزانه هزار و۵۰۰ لیتر هم می رسد.
کریمی گفت: در شرایط موجود که ضرورت دارد که روستائیان در مصرف آب صرفه جویی کنند در مناطق جنوبی خوزستان اعم از آبادان، خرمشهر و شادگان سرانه مصرف آب روستاها بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

وی هزینه تامین هر متر مکعب آب برای مناطق روستایی خوزستان را ۱۲هزار ریال اعلام کرد و افزود:  با این وجود هر متر مکعب آب به قیمت یک هزار ریال در اختیار روستائیان قرار می گیرد.

هم اینک به ۶۰۶روستا در استان خوزستان توسط تانکر آبرسانی می شود و در مجموع ۱۶۳ هزار مشترک از خدمات آبفار خوزستان بهره مند هستند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.