هجوم ریزگردها با شدت ۹ برابر حد مجاز به استان خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شدت ریز گردها و غلظت گرد و غبار در برخی شهرهای استان خوزستان به بیش از ۹ برابر حد مجاز رسید.مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: میزان گرد وغبار درساعت ۱۲ امروز در اهواز یک هزار و ۳۹۴میکروگرم بر مترمکعب، در سوسنگرد یک هزار و ۵۷۰ میکروگرم ، در آبادان یک هزار و ۲۷۴ میکروگرم و در شوشتر یک هزار و ۳۵۰ میکروگرم بر مترمکعب بود.شهریار عسکری افزود: غلظت آلودگی در بهبهان ۱۷۸ میکروگرم بر مترمکعب، ماهشهر۹۵۲ ، اندیمشک۴۹۳ شوشتر یک هزار و ۳۵۰ ، دزفول۶۷۲ و امیدیه ۳۳۵ میکروگرم بر مترمکعب است.وی همچنین میزان گرد وغبار را در ساعت ۱۱ امروز در شهر سوسنگرد یک هزار و ۶۸۵ میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرد و گفت: شدت این پدیده در این ساعت در اهواز به یک هزار و ۱۶۷ میکروگرم بر مترمکعب و آبادان یک هزار و ۹ میکروگرم بر مترمکعب رسید.

به گفته وی، پدیده گرد و غبار از صبح امروز جمعه در خوزستان آغاز شده و از ظهر امروز رو به کاهش گذاشته است. حد مجاز آلودگی هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

پدیده گرد و غبار از اوایل دهه ۸۰ در خوزستان آغاز شد و اکنون بیش از ۲۰ استان کشور را درگیر کرده است. بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اهواز از بهمن ماه پارسال تا کنون فقط یک روز پاک را تجربه کرده است. همچنین اهواز در فروردین ماه امسال ۱۱ روز، در اردیبهشت ۲۵ روز و در خرداد ۱۶روز ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک را پشت سر گذاشته است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.