درخواست از رییس جمهوری برای بازنگری در قیمت سوخت شناورهای تجاری

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:نامه ای با امضاء نمایندگان استان های ساحلی برای بازنگری در قیمت سوخت شناورهای تجاری تقدیم رییس جمهوری شده است.

جواد سعدون زاده در گفت و گو ایرنا افزود: تاکنون دو نشست تخصصی نمایندگان استان های ساحلی با مسئولان متولی در خصوص اصلاح و بازنگری در قیمت سوخت شناورهای تجاری برگزار شده است.

وی اظهار داشت:در این نشست ها، نارضایتی و نظرات کارشناسی نمایندگان استان های ساحلی مبنی بر اصلاح قیمت های شناورهای تجاری کوچک(لنج های باری) به دولت منعکس شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:نشست مشترکی نیز با حضور وزیران نفت و راه و شهرسازی به عنوان متولی صنعت شناورهای تجاری برگزار شد و مشکلات و دغدغه های فعالان این صنعت و مشکل ایجاد شده در خصوص افزایش قیمت سوخت شناورهای تجاری با آنها در میان گذاشته شده است.

سعدون زاده گفت:امید است با توجه به رکود ایجاد شده در تجارت شناورهای کوچک، دولت هفته آینده نسبت به این موضوع تصمیم گیری کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود:با توجه به موضوعات مطرح شده در خصوص اقتصاد مقاومتی و نقش این شناورها در تجارت با کشورهای منطقه و اشتغال این صنعت در جنوب کشور و استان های ساحلی، امیدواریم این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.

حدود یک ماه است که افزایش قیمت های سوخت شناورهای تجاری باعث شده تا حمل بار از سوی این شناورها از صرفه اقتصادی خارج شود و ملوانان و فعالان این صنعت در این مناطق بیکار شوند.

افزایش قیمت سوخت باعث شده تا کار تجارت و حمل و نقل دریایی متوقف شود و ملوانان دست از کار کشیده و رکود در تجارت(صادرات و واردات) ایجاد شود.

دلیل افزایش قیمت حدود سه برابری سوخت شناورها، مقابله با آنچه قاچاق سوخت از سوی این شناورها اعلام می شود، عنوان شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.