مالکان تیمداری نمی کنند؛ استقلال خوزستان منحل می شود؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان، از آینده مبهم تیم فوتبال استقلال خوزستان به علت تمایل نداشتن مالکان جدید شرکت گروه ملی به تیمداری خبرداد.

کاظم طالقانی در گفتگو با مهر اظهار کرد: هیئت مدیره باشگاه استقلال خوزستان تقریبا سه روز پیش یعنی اول هفته تقاضای تشکیل جلسه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان را داشتند که در آن جلسه، اعلام شد که سهامدار جدیدی که گروه ملی را خریداری کرده نمی‌خواهد تیمداری کند و اگر ممکن است آن را واگذار کنید.

وی افزود: این در حالی است که ما اعتقاد داریم، مالکان جدید باشگاه باید برای تیم هزینه کنند چون در حال استفاده از فضای استان و اهواز برای درآمدزایی هستند. وظیفه گروه ملی فقط پرداخت حقوق و اشتغال‌زایی نیست و بحث اوقات فراغت جوانان و ورزش آنها نیز در کل یک کار فرهنگی بوده نیز جزو وظایف آنها است.

رئیس هیئت فوتبال خوزستان تصریح کرد: سهامدار جدید گروه ملی نمی‌تواند وقتی فقط ۲۰ روز به شروع کار برای لیگ برتر مانده به ما اعلام کند که به دلیل مشکلات مالی یا هر چیز دیگری نمی‌تواند کاری برای تیم انجام داده و تیمداری کند.

طالقانی بیان کرد: سهامدار فعلی گروه ملی دولتی است و بحثی پیش می‌آید که آیا دولت می‌خواهد در زمینه اوقات فراغت کاری انجام دهد یا خیر؟ و اگر می‌خواهد کاری در این زمینه انجام دهد پس چه فعالیتی بهتر از ورزش. بنابراین باید کارهای لازم را برای تیم انجام داده و هزینه‌های لازم را بپردازند.

ورزش به سود خوزستان است

رئیس هیئت فوتبال خوزستان عنوان کرد: در تمامی مسائل امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و به‌ویژه ورزشی نیاز به همبستگی داریم و این همبستگی بازیکتان در تیم استقلال خوزستان ایجاد شده بنابراین نباید به‌راحتی آن را از دست داد.

طالقانی یادآور شد: شرکت گروه ملی ضمن تأکید بر اینکه هزینه‌ها را به‌سختی پرداخت می‌کنند به ما اعلام کرده آیا شما راضی هستید که ۲۵ درصد از حقوق کارگران را کاهش داده و آن را برای تیم هزینه کنیم. من هم به آنان گفتم؛ ورزش و اوقات فراغت مسئله‌اش از اشتغال‌زایی و پرداخت حقوق جدا است.

وی اضافه کرد: گروه ملی اعلام کرده چه لزومی دارد به یک ورزشکار ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شود که در پاسخ به آنها گفتم در هر صورت چنین ورزشکارانی تعداد کمی دارند و برای کاهش قیمت‌ها باید نسبت به تربیت ورزشکاران بیشتر و بالا بردن تعداد آنها اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: گروه ملی مدعی است که بسیاری از کارهای خود را برون‌سپاری می‌کند. یعنی می‌تواند یک شرکت تأسیس کرده و برای درآمدزایی تیم استقلال خوزستان کارهای برون‌سپاری‌اش را به این تیم بسپارد. تیم استقلال خوزستان بخش خصوصی است ولی منافع عمومی دارد؛ بنابراین هیچ مشکلی برای انجام کارهای برون‌سپاری گروه ملی ندارد.

استقلال اهواز به دنبال خرید امتیاز استقلال خوزستان

رئیس هیئت فوتبال خوزستان گفت: تا زمانی که گروه ملی به این مسئله به‌صورت بخشی نگاه می‌کند نمی‌توانیم شاهد حل مشکل بوده و این ادعا را داشته باشیم که کارهای عمومی جامعه را انجام می‌دهیم. مسئولان بالادستی گروه ملی خوزستانی نیستند در غیر این صورت هرگز این پیشنهاد تیمداری نکردن را نمی‌دادند.

طالقانی افزود: تیم استقلال اهواز قصد خرید امتیاز تیم استقلال خوزستان را هم دارد و باید به این بخش خصوصی که برای سرمایه‌گذاری در تیمهای استان ورود پیدا کرده احسنت گفت. واقعا متأسفم که بخش خصوصی وارد کار تیمداری شده ولی  شرکت‌های عظیمی همچون نفت آبادان و مسجدسلیمان، شهرداری اهواز، سازمان منطقه آزاد اروند، شرکت نورد لوله و سایر شرکت‌های توانمند حاضر به ورود و سرمایه‌گذاری برای ورزش استان خود نشدند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه درهرصورت تیم استقلال خوزستان نیاز به حمایت مالی دارد، گفت: گروه ملی با عدم تیمداری خود درصدد به باد دادن سرمایه خوزستان بوده و چون مدیریت آنها در تهران است چنین تصمیمی گرفته می‌شود. مردم خوزستان از بدی آب و هوا، گرما و مسائل محیط‌زیست به‌اندازه کافی رنج می‌برند اگر این تیم را هم از دست بدهند استان آسیب بزرگی خواهد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.