سقوط پل عابر پیاده در اهواز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس پلیس راهور خوزستان، قفل نشدن جک کامیون بعد از بارگیری توسط راننده را عامل سقوط پل عابر پیاده و کشته شدن راننده کامیون اعلام کرد.

سرهنگ عادل مجدمی در گفتگو با مهر اظهار داشت: ساعت ۲۳ و پنج دقیقه جمعه ۲۹ خرداد، یک خودروی کمپرسی بنز از سمت شمال به جنوب در مسیر بلوار ساحلی اهواز در حال حرکت بوده که به علت بالا بودن قسمت بالابر آن با پل عابر پیاده‌ای که در این مسیر قرار داشته برخورد کرده و راننده آن در اثر سقوط پل بر قسمت جلوی خودرو جان خود را از دست داده است.

وی در خصوص علت حادثه توضیح داد: لحظاتی قبل از حادثه، راننده خودرو مذکور محموله آجری را که بار ماشینش بوده خالی کرده و بعد که جک را پایین آورده قفل نشده است. به همین علت در حین حرکت دوباره آزاد شده و سبب می‌شود کمپرسی ماشین بالا بیاید، راننده هم که متوجه مسئله نمی‌شود به حرکت خود ادامه داده و با پل عابر پیاده برخورد می‌کند.

۱۷۴۴۱۵۱

رئیس پلیس راهور خوزستان افزود: ظاهراً راننده متوجه بوق‌هایی که رانندگان برای آگاهی او می زدند نشده که پس از برخورد قسمت سنگین خودرو با پل، پل از یک سمت روی اتاق راننده واژگون می شود.

سرهنگ مجدمی اظهار کرد: نیروهای گشتی ما که به علت پیش‌بینی حضور هواداران والیبال، در منطقه حضور داشتند پنج دقیقه بعد در محل حادثه حاضر شدند. محدودیت ترافیکی سنگینی ایجاد شده بود، که بلافاصله نیروهای شهرداری و آتش‌نشانی و فرماندهی انتظامی هم در محل حادثه حضور پیدا کردند.

وی به تعیین مسیرهای جایگزین برای این محور اشاره کرد و گفت: چون فقط جوشکاری پایه‌های پل آسیب‌دیده بود، قسمت تخریب‌شده را دوباره به جایگاه قبلی‌اش برگرداندیم که در حال حاضر مسیر تردد آزاد است، اما ورودی‌های پل را بستیم چون فعلاً امکان تردد تا بعد از تعمیرات لازم بر روی آن وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: تردد ماشین‌های سنگین در شهر ممنوع است ولی به هر حال برای جابه جایی مصالح ساختمانی نیاز به تردد این ماشین‌ها وجود دارد به همین علت به چنین خودروهایی مجوز تردد داده می‌شود و ممنوعیت فقط برای ترانزیتی‌ها اعمال می‌شود. در ضمن خودرو فوق مجوز تردد نداشته است.

سرهنگ مجدمی عنوان کرد: ساعاتی که خودروهای سنگین مجوز دار می‌توانند در شهر تردد کنند معمولاً بین ساعت یک تا پنج عصر، ۱۰ تا ۱۲ شب و برخی مواقع بعد از ۱۲:۳۰ شب است.

۱۸۰۵۴_۹۶۰

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.