ریل باس های دو طبقه در مسیرهای سه گانه محور ریلی جنوب راه اندازی شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل راه آهن جنوب از راه اندازی ریل باس های دو طبقه در مسیرهای سه گانه محور ریلی جنوب از روز شنبه خبر داد.

عبدالکریم درویش زاده گفت: این ریل باس ها جایگزین ریل باس های در حال تردد در مسیرهای اهواز – بندر امام، اهواز – اندیمشک و اهواز – خرمشهر شده است.

وی افزایش شتاب حرکت، ظرفیت ناوگان مسافری و توسعه خدمات دهی به مسافران درون استانی را هدف عمده از راه اندازی این ریل باس ها عنوان کرد و گفت: ریل باس های دو طبقه هر کدام با ظرفیت ۱۰۸ صندلی هر روز با ۱۴رام رفت و برگشت به مسافران خدمات رسانی می کنند.

درویش زاده یادآوری کرد: با توجه به گرمای شدید هوا به طور مرتب سامانه های تهویه ریل باس ها با مشکل مواجه می شود که برای سهولت در تردد داخل استانی این سالن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: باتوجه به تعداد مسافران در مسیرهای مختلف تعداد سالن ها قابل افزایش یا کاستن است، راحتی مسافر در این سالن ها لحاظ شده و سیستم ساختاری ریل باس ها ، مانند مترو تهران – کرج است.

با توجه به دو خطه شدن محورهای ریلی درون استانی راه آهن جنوب میزان ترددها و تعداد قطارهایی که در این مسیر جابه جا خواهد شد افزایش یافته و بر ایمنی آمد و شدها اضافه می شود.

طول خطوط اصلی راه آهن در محور جنوب ۶۱۸ و طول خطوط فرعی آن۲۴۰کیلومتر است.

خوزستان شش درصد شبکه ریلی کشور را در خود جای داده است و از نظر طول خط رتبه هشت کشور را به خود اختصاص می دهد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.