تشکیل شرکت سهامی عام منطقه ویژه نفت و گاز در خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: با تشکیل شرکت سهامی عام منطقه ویژه نفت و گاز در این استان از سوی مسوولان استانی موافقت شد.

علی کرانی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با رایزنی انجام گرفته با مسوولان استانی از جمله استانداری خوزستان و شرکت های نفت گاز و پتروشیمی در این استان، مقرر شد که شرکت سهامی عام منطقه ویژه نفت و گاز در این استان راه اندازی شود.

وی گفت: راه اندازی این شرکت سهامی امتیاز بزرگی برای سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز است و در تامین اعتبار مورد نیاز جهت راه اندازی منطقه ویژه نفت و گاز در خوزستان بسیار موثر است.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان بیان کرد: این شرکت با حضور و سرمایه گذاری ۵۱ صنعتگر، ۴۰ درصد حضور شرکت ها و ارگان های با مرتبط با نفت و گاز و ۹ درصد نیز با حضور عموم مردم است که از تمام کشور می توانند در این شرکت سرمایه گذاری کنند.

کرانی افزود: سهام این شرکت در بورس وارد می شود و ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت نفت و گاز خوزستان است و این مهم باعث تشویق شرکت های وابسته به صنعت نفت و گاز می شود که در این شرکت سرمایه گذاری کنند.

وی اظهار کرد: راه اندازی منطقه ویژه نفت و گاز در خوزستان، در خودکفا کردن این استان در تولید قطعات نفت و گار و راه اندازی دکل های حفاری نفت موثر خواهد بود.

وی گفت: زیر ساخت ها برای راه اندازی این منطقه آماده است و با راه اندازی این منطقه می توان از صنایع کوچک در بخش نفت و گاز حمایت کرد.

کرانی گفت: هم اکنون موافقت شده که از شهرک صنعتی شماره یک اهواز برای استقرار منطقه ویژه نفت و گاز استفاده کرد تا برای توسعه این منطقه اقدام شود.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان اظهار کرد: در این شهرک صنعتی بالغ بر ۱۵۸ واحد صنعتی وجود دارد که ۱۲۴ واحد آن مرتبط با بخش حفاری نفت است و منطقه مناسبی برای شروع به فعالیت منطقه ویژه نفت و گاز در این استان است.

پارسال با راه اندازی منطقه ویژه نفت و گاز در خوزستان از سوی دفتر علم و فناوری ریاست جمهوری موافقت شد.

این منطقه ویژه در ساخت قطعات نفت و گاز در خوزستان و ساخت دکل های خشکی حفاری می تواند فعالیت داشته باشد.

هم اکنون دکل های خشکی حفاری مورد نیاز کشور در چین ساخته و به خوزستان وارد می شود، که بالغ بر ۳۰ میلیون دلار هزینه در بردارد که با ساخت داخلی این دکل ها در خوزستان این هزینه ها کاهش می یابد.

در خوزستان به ۱۲۰ دکل حفاری نیاز است.هم اکنون۷۰ دکل در این استان وجود دارد.

هنوز این منطقه به طور رسمی شروع به کار نکرده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.