مقتدایی: مبارزه با مواد مخدر برای سنین ۱۵ و ۱۷ باشد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: برای مبارزه با مواد مخدر باید از سنین ۱۵ و ۱۷ سالگی شروع و افرادی که در آستانه ابتلا به اعتیاد هستند آموزش داده شوند.

عبدالحسن مقتدایی یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سرسرای جلسات استانداری خوزستان اظهار کرد: باید بپذیریم که نسل جدید رفتارش نسبت به موضوعات متفاوت شده و باید نگاهی جامع برای مقاوم سازی افراد، بویژه جوانان داشته باشیم.

وی با تاکید بر تحقیق بر سن آسیب پذیری افراد جامعه، بیان کرد: همانگونه که به افراد معتاد برای ترک اعتیاد کمک می کنیم باید به آنهایی که در آستانه اعتیاد به مواد مخدر قرار می گیرند نیز آموزش داده شود.

مقتدایی گفت: افرادی که در سنین کم به مواد مخدر آلوده می شوند بطور قطع در امور تربیتی آنها جایی ضعیف کار شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: باید آموزش مبارزه و ترک اعتیاد را ، با توجه به سنین مختلف درنظر گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد:در هفته مبارزه با مواد مخدر (۲۹ خرداد تا پنجم تیر)، بیش از ۱۳۵ عنوان برنامه برنامه ریزی شده است.

سردار محمدرضا اسحاقی گفت:امسال در آموزش و پرورش و دانشگاه ها به صورت فعال تر بر روی بحث مبارزه با مواد مخدر کار می شود و بیشترین تعداد برنامه ها را اجرا می کنیم.

وی افزود: بهره برداری از بخش درمانی مواد مخدر در بیمارستان سینا، برگزاری نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر، برگزاری کارگاه های آموزشی و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر در خوزستان از برنامه های اجرایی در هفته مبارزه با مواد مخدر است.

ایرنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.