یک هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز و مرغ برای ماه مبارک رمضان آماده توزیع در خوزستان است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان، از ذخیره یک هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ و ۲۰۰ تن گوشت قرمز برای تنظیم بازار خوزستان در ماه مبارک رمضان در خبر داد.

هادی سلامات اظهار کرد: محدودیتی برای تامین مواد پروتیینی موردنیاز شهروندان در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

وی با اشاره به وظایف پشتیبانی امور دام در زمینه تنظیم بازار محصولات پروتیینی و نهاده های دامی، افزود: این شرکت آمادگی دارد درصورت تقاضای مقدار بیشتری از این محصولات از سوی شهروندان آن را تامین کند.

سلامات قیمت کنونی مرغ منجمد را کیلویی ۵۱ هزار ریال و گوشت قرمز را ۲۱۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: این قیمت ها تابع تعیین قیمت از سوی ستاد تنظیم بازار کشور است اما پیش بینی می شود که قیمت این اقلام در ماه مبارک رمضان تغییری نداشته باشد.

به گفته وی، عوامل توزیع این شرکت در آبادان و اهواز این اقلام را توزیع ، و از طریق تعاونی ها و فروشگاه های بزرگ در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی با اشاره به طرح های گذشته تنظیم بازار، اظهار کرد: در نوروز امسال بیش از دو هزار تن گوشت مرغ منجمد داخلی توزیع شد و ۸۰۰ تن گوشت مرغ نیز به صورت رایگان در قالب سبد حمایتی در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفت.

سلامات همچنین با بیان اینکه صادرات مرغ از خوزستان آغاز شده گفت: از طریق مرز شلمچه ۱۴۰ تن گوشت مرغ به کشورهای کویت و عراق صادر شده و ۴۵۴ تن گوشت مرغ منجمد داخلی نیز به عراق صادر کردیم.

وی اضافه کرد: قرار است مجموعه ثابت صادراتی در مرز شلمچه راه اندازی شود که در همین راستا هماهنگی با گمرک در حال انجام است.

طرح تنظیم بازار، برای جلوگیری از افزایش غیرمتعارف مرغ کشتار روز در مواقع خاص از جمله در ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی اجرا می شود.

بنابر اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان نیاز شهروندان در طرح ضیافت رمضان پارسال ۸۰۰ تن گوشت مرغ و ۱۸۷ تن گوشت قرمز بود.

ایرنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.