استاندار خوزستان: مشکل تامین اعتبار پل نهم اهواز برطرف شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان از تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل پل نهم اهواز و بهره برداری آن خبر داد.

به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی روز شنبه در بازدید از پل نهم اهواز در نشستی با حضور مجریان و معارضان این پروژه افزود: در کلیات پروژه تاخیری ایجاد نشده و دستگاه های اجرایی تاکنون تعامل خوبی داشته اند.

وی اضافه کرد: تاخیر ایجاد شده ربطی به تعامل دستگاه ها ندارد بلکه عدم تامین اعتبار مشکل تاخیر پروژه بود که از محل اعتبارات استانی برای آن منابعی در نظر گرفته شد.

مقتدایی گفت: ورودی و خروجی پل نیاز به بازگشایی دارد که بخشی از اراضی شرق پل متعلق به نفت است و چاه های نفتی در آن قرار دارد که قرار شد با کار کارشناسی و تعامل همزمان با تکمیل پل، تردد از یک باند آن انجام شود.

استاندار خوزستان افزود: به توجه به حریم چاه های نفت احداث شده و پیشگیری از خطرات احتمالی معبر به سمت پارک شهروند باید بازگشایی شود که تصمیم هایی در این رابطه گرفته شده است.

وی گفت: بخشی از اراضی غرب پل هم متعلق به افراد و بخش خصوصی است که برآوردهای آن انجام شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: از آنجایی که این اولویت دوم ماست با تعامل و قیمت گذاری روی اراضی آن بخشی را هم تملک خواهیم کرد و همزمان با بازگشایی پل به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

عملیات اجرایی ساخت پل نهم اهواز که از سال ۱۳۸۹ آغاز شده شامل احداث پل اصلی روی بستر کارون با سه دهانه ۸۰، ۱۵۰ و ۸۰ متر از نوع صندوقچه ای و احداث پل دسترسی روی بستر کارون با شش دهانه ۳۰ متری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان چندی پیش در بازدید از پل نهم اهواز گفت: عملیات ساخت مرحله نخست پل نهم اهواز، با تکمیل یک باند عرشه آن خرداد امسال به پایان می رسد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.