سکوت محیط زیست در اجرای طرح‌های انتقال آب از خوزستان/افزایش بحران آب استان با ساخت سد معشوره

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان محیط زیست در اجرای طرح‌های انتقال آب از خوزستان به فلات مرکزی بی‌تقصیر نبوده و همیشه در برابر اجرای این طرح‌ها سکوت اختیار کرده است.

به گزارش (ایسنا)، ناصر صالحی‌نسب در سمینار علمی بررسی نقش قانون‌گذاران در صیانت از رودخانه‌های استان که امروز ۲۱ خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: ساخت سد کرخه از ابتدا اشتباه بود و بحران‌های زیادی را برای مردم استان ایجاد کرده است.

وی افزود: امروز مردم به دلیل مشکلات سد کرخه، نمی‌توانند زمین‌های خود را کشت کنند و کشاورزی خوزستان بر اثر این سد نابود شد، در حالی که وزارت نیرو از ابتدای ساخت سد کرخه اعلام کرده بود که این سد برای نجات مردم است.

نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اخیرا در ادامه این بی‌تدبیری‌‌ها، ساخت سد معشوره بدون هیچ‌گونه رعایت ضوابط قانونی و مطالعات زیست محیطی در لرستان آغاز شده است که ساخت این سد بحران و کمبود آب را در خوزستان بیشتر می‌کند.

صالحی نسب عنوان کرد: شورای امنیت ملی نیز ضمن مخالفت با ساخت سد معشوره اعلام کرد که با آبگیری این سد امنیت خوزستان به خطر می‌افتد.

وی با اشاره به جمع آوری مستنداتی از تعرضات به منابع آبی خوزستان گفت: با این مستندات از سازمان محیط زیست به دلیل عدم جلوگیری از اجرای طرح هایی که امروز موجب بحران زیست محیطی در استان شده است، شکایت کردیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.