استان خوزستان از لحاظ سرمایه گذاری دچار آسم شده است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مقتدایی استاندار خوزستان در نشست شورای اشتغال استان اظهار کرد : استان خوزستان گل سر سبد همه استانهاست چون دارای صنعت ، توسعه ، تجارت ، صادرات و واردات ، سرمایه گذاری دولتی و کشاورزی است و لی متاسفانه دارای جایگاه ۳۱ کشور در بحث اشتغال  است.

وی افزود: سرمایه گذاری در بانک های استان در حد اعلا ولی تسهیلات در حد اقل  است باید نسخه درمانی این مشکل را بانک ها ارائه دهند نه اینکه از خارج استان دنبال راه حل بگردیم .
مقتدایی ادامه داد : با وجود پتانسیل موجود در استان از قبیل مجموعه صنعتی پتروشیمی ، پالایشگاه ها ، مجموعه کشت صنعت نیشکر ، بندرها و غیره نباید وضعیت استان اینجور باشد اگر یک واحد از مجموعه کشت و صنعت نیشکر در استان یزد بود وضعیت آن استان متحول می شد.
وی تاکید کرد : ۳۰ درصد حاشیه نشینی اهواز، ۱۷ شهرستان مشکل دار از لحاظ اشتغال ، ۷۵ درصد جرائم بزهکاری در استان در حد دله دزدی کپسول و قالپاق است که همه اینها بخاطر عدم اشتغال است  ولی از طرفی میبینیم بعضی از واحد های تولیدی بخاطر نبود تسهیلات تعطیل است .
استاندار خوزستان تصریح کرد: به عنوان یک کارشناس اعلام می کنم استان خوزستان از لحاظ سرمایه گذاری دچار آسم شده است وقتی ما با محیط زیست کل کل میکنیم که زمینی برای سرمایه گذاری به ما بدهد  یعنی جایی برای سرمایه گذاری نیست ، از طرفی درخواست زیاد است و ما محدودیت داریم این یعنی استان دچار آسم و خفگی شده است .
 مقتدایی افزود: تقاضا برای سرمایه گذاری در استان زیاد است چون تنها استانی  که دارای ۸ بندر رسمی  است  ولی از لحاظ امکانات مغفول مانده ، بطور مثال پتروشیمی ماهشهر اینقد درحال توسعه است و به اتوبان بندر امام رسیده ولی بدلیل نبود امکانات ترابری و پایانه حمل و نقل  و معطلی کامیونها ، ۲۰ درصد در حال ضرر هستیم .
مقتدایی بیان کرد: توصیه من به مردم خوزستان اینست که وارد بحث صنعت نشوند چون به اندازه کافی در استان صنعت داریم ولی در خدمات صنعت دچار مشکل هستیم تقاضای من اینست که به خدمات صنعت ورود کنید .
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.