کشاورزان خوزستانی، دستفروش و راننده شده اند!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رشید جاسمی زرگانی با اشاره به افزایش هزینه تولید در بخش کشاورزی افزود: با این شرایط کشاورزان انگیزه ای برای ماندن در روستا و کشت و کار در مزرعه ندارند.

وی با اشاره به خشکسالی های چند سال اخیر گفت: انتظار ما از مسوولان این است که با توجه به ضرر و زیانی که خشکسالی به بخش کشاورزی وارد کرده و نیز افزایش روزافزون تورم، نسبت به تمدید بدون بهره وام های کشاورزی اقدام شود.

این نماینده کشاورزان افزود: در صورتی که این حمایت ها صورت نگیرد باید شاهد کاهش انگیزه در بین کشاورزان برای ماندن در روستا باشیم و نتیجه آن مهاجرت کشاورزان به حاشیه شهرها و روی آوردن به شغل های کاذب است.

وی با بیان اینکه کشاورزان همواره از خدمات شهری محروم هستند گفت: برخی کشاورزان این شهرستان، از روی ناچاری و نداشتن صرفه اقتصادی به حاشیه شهرها مهاجرت و به شغل های روی آورده اند که در شان یک کشاورز و تولید کننده نیست.

جاسمی زرگانی همچنین با انتقاد از کاهش قیمت محصولات کشاورزی اظهارکرد:برای نمونه در سال زراعی جاری هر کیلوگرم سیب زمینی و پیاز را کمتر از سه هزار ریال از کشاورز خریدند اما همین محصولات بیش از ۱۵هزار ریال به دست مصرف کننده می رسد که ظلم به کشاورز و تولید کننده است و سود آن در جیب دلال می رود.

باوی که پیش از این بخشی از شهرستان اهواز بود در سال ۸۹ به شهرستان تبدیل شد.این شهرستان از دو بخش مرکزی و ویس تشکیل شده و مرکز آن شهر ملاثانی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.