استاندار خوزستان: «مسکن مهر» و «هدفمندی یارانه‌ها» نیاز به جراحی دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت مسکن مهر استان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰ هزار مسکن مهر ساخته شده که ۳ هزار واحد از آنها متقاضی ندارد.

وی افزود: با این وضعیت ساخت و ساز و سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌ها و بلاتکلیف ماندن ۳ هزار واحد مسکن مهر، تنها سرمایه ملی است که تلف می‌شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح مسکن مهر نیاز داریم و همچنین علاوه بر این ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تعهد بابت پروژه‌های نیمه تمام استان وجود دارد که هنوز پرداخت نشده است.

* لزوم توسعه شهرهای جدید و جذب متقاضی برای سکونت در این شهرها

مقتدایی با تاکید بر اینکه برای توسعه شهرهای جدید و جذب متقاضی برای سکونت در این شهرها باید از سرمایه‌گذارانی استفاده کنیم که کارها را نیمه تمام رها نکنند گفت: باید سراغ کسانی برویم که نقدینگی خوبی داشته باشد و در آمد آن‌ها از استان باشد تا از پایداری روند کار اطمینان حاصل شود.

وی تصریح کرد: درون استان فقط بیغوله درست می کنیم بعد انتظار داریم انسان‌های نخبه و پولدار به استان بیایند و بمانند؟ در واقع باید اقتصاد را بچرخانیم تا فقرا به جایی برسند.

استاندار خوزستان اعتبارات و منابع مالی که در طرح مسکن مهر خرج شده، سرمایه های ملی است و بنابراین باید هدف ما در این طرح مشخص شود و در این راستا معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان باید با دقت پیگیر این طرح شوند.

مقتدایی با بیان اینکه در دو بخش باید جراحی صورت بگیرد یکی مسکن مهر است و دیگری بحث هدفمندی یارانه‌هاست افزود: مگر با کسی تعارف داریم؟ این دو بخش نیاز به جراحی جدی دارند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.