قاضی زاده هاشمی: نفت و پتروشیمی هیچ کمکی به حوزه سلامت در خوزستان نمی کنند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در خصوص مقایسه هزینه های درمانی در ایران با دیگر کشورها اظهار داشت : اینطور نیست که در کشورهای دنیا درمان کم هزینه باشد، به عنوان مثال در آمریکا بخش زیادی از حقوق و درآمد مردم برای حق بیمه پرداخت می شود ، ما جزو کشورهایی هستیم که پوشش بیمه ای که باید صورت می گرفت تقریبا کامل شده و بیمه ها برای حمایت بیشتر نیاز به منابع دارند.

وی افزود : خوشبختانه در مسیری حرکت می کنیم که مردم جز درد و رنج بیماری ناراحتی دیگری نداشته باشند.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اولویت های دولت در بحث یارانه سلامت تصریح کرد : اولویت اول دولت کاهش پرداخت هزینه هاست که علاوه بر آنچه که تاکنون رخ داده علاقه مند به کمک بیشتر به  بیماران صعب العلاج و ناباروری از طریق بیمه ها هستیم البته مهم تر از همه مسائل استقرار شبکه بهداشتی درمانی در سراسر کشور است که در حال حاضر در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر وجود دارد و در حال ارتقا به شهرهای زیر ۵۰هزار نفر هستیم .

هاشمی در رابطه با وضعیت بهداشتی و درمانی شهرهای شمال استان خوزستان و عقرب زدگی هایی که منجر به فوت روستائیان می شود تاکید کرد : در روستاها خانه بهداشت وجود دارد و به ازای هر ۳ تا ۵ خانه بهداشت یک مرکز بهداشتی مستقر است اما اگر در مورد عقرب زدگی نیاز به آموزش پزشکان و پرستاران باشد یا واکسنی نیاز باشد قطعا دستور لازم را خواهیم داد.

وزیر بهداشت و درمان در رابطه با راهکار وزارت بهداشت برای ماندگاری نیروی متخصص در استان خزوستان گفت : وزارت بهداشت از امسال طرحی را اجرا خواهد کرد که در آن افرادی که دوره متوسطه را در استان گذرانده باشند سهمیه ویژه خواهند داشت و برای تخصص و فوق تخصص هم باید حداقل سابقه ۷سال کار در خوزستان داشته باشند یا متولد خوزستان باشند و دو مقطع تحصیلی را در استان گذرانده باشند افرادی که این شرایط را داشته باشند می توانند از امتیاز بومی گزینی استفاده کنند.

وی در مورد پدیده ریزگردها و برنامه وزارت بهداشت برای مقابله با تبعات این پدیده شوم اظهار کرد : در حال حاضر تنها اقدام ما می تواند افزایش بیمارستان ها ،تخت های بیمارستانی و تجهیز آن ها باشد تا بتوانیم خدمات بیشتری ارائه دهیم ،برای این مشکل که فراگیر شده و منحصر به یک استان نیست برنامه ویژه ای جز ارتقا خدمات نداریم .

سید حسن قاضی زاده هاشمی در خصوص احداث مرکز درمانی ویژه بیماران سوختگی در مسجدسلیمان گفت : متاسفانه دستگاه های مختلف صنعتی که در استان هستند هیچ کمکی نمی کنند ،نمی شود که ما پتروشیمی که یکی از عوامل اصلی سوختگی باشد و صنعت نفت که خودشان باعث سوختگی می شوند در استان داشته باشیم اما هیچ گونه کمکی به حوزه سلامت نکنند انتظار است در این خصوص همکاری کنند و حداقل برای پرسنل خودشان خدماتی ارائه دهند.

وی افزود : بیماران سوختگی در کل کشور مظلوم واقع شده اند و کمترین امکانات برای آن ها وجود دارد ، با توجه به صعب العلاج بودن این بیماران و پر هزینه بودن تاسیس بیمارستان ویژه سوختگی در حال حاضر برای مسجدسلیمان در این خصوص برنامه ویژه ای نداریم و فقط اقدامات اولیه ای که بتوانند بیمار را به اهواز منتقل کنند را فراهم می کنیم .

وزیر بهداشت و درمان در پایان گفت: امیدواریم به برکت ولادت امام زمان (عج) شرایط بهتری فراهم شود تا ایرانیان در رفاه بیشتر قرار گیرند و اشتغال برای جوانان فراهم شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.