بیش از ۳۲ درصد جمعیت خوزستان، جوان است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه ۳۲٫۲ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: حضرت علی اکبر(ع) سرلوحه و الگوی شاخص و شایسته ای برای جوانان در جامعه ایرانی – اسلامی است.

فرامرز کیانی​زاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: جوانان خوزستانی همچون تاروپود به هم تنیده شده‌اند و با تکریم و احترام و عزت نسبت به سنت‌ها زیر پرچم اسلام و ولایت، با اتحاد مثال‌زدنی کنار هم زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۶٫۲ درصد آقایان و ۱۶٫۴ درصد خانم‌ها از میان یک میلیون و ۷۰۰ هزار جوان خوزستانی در رده سنی ۱۵- ۲۹ سال هستند. اداره کل ورزش و جوانان نیز امسال برای گرامیداشت روز جوان حدود ۲۰ برنامه ورزشی و فرهنگی به شهرستانها ابلاغ کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: امسال با برنامه​های مختلف و متعددی به استقبال هفته جوان رفتیم؛ برگزاری سمیناری تحت عنوان ”اخلاق اسلامی در ورزش” با حضور اساتید ورزش و جوانان با سخنرانی حجت​الاسلام‌والمسلمین حسن​زاده‏، امام جمعه موقت اهواز، مراسم غبارروبی گلزار شهدای ایذه توسط جوانان غیور این شهرستان و برپایی محفل انس با قرآن با حضور ۴۰ قاری قرآن منطقه و تجلیل از جوانان مستعد در این زمینه بخشی از برنامه روز نخست هفته جوان است. نکته قابل توجه در مراسم محفل انس با قرآن این بود که یکی از جوانان به دلایل غیرعمد در مرکز اصلاحی – تربیتی به سر می​برد که خوشبختانه با کمک مسئولان متصدی و دلسوز در این مرکز، حافظ قرآن شده و پس از ترخیص به عنوان حافظ و مدرس قرآن شروع به کار کرد.

کیانی زاده افزود: برپایی نمایشگاه هفته جوان در شهرستان مسجدسلیمان با همکاری فرمانداری و دستگاه‌های اداری – اجرایی و برگزاری همایشی تحت عنوان “جوان و ولایت” در بندر امام خمینی(ره) از جمله برنامه هفته جوان در شهرستان‌هاست.

وی به برگزاری نشست های تخصصی ویژه هفته جوان در استان اشاره کرد و گفت: همایش “مدیریت کنترل خشم” با هدف بررسی چرایی تحمل کم افراد در تعامل با یکدیگر، روز دوشنبه(۱۱ خردادماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز، نشست تخصصی “جوان، ولایت​مداری و انتظار” روز سه شنبه(۱۲ خردادماه) در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، نشست تخصصی “جوان – مشارکت و سرمایه اجتماعی” روز پنج‌شنبه(۱۴ خردادماه) در مسجد امام جعفرصادق(ع) خرمشهر با حضور ۳۰۰ تا ۴۰۰ جوان خرمشهری و گردهمایی “نماز و جوان” در شهرستان حمیدیه، از جمله این نشست‌ها است.

کیانی‌زاده اظهار کرد: همچنین در این هفته ۴ مرکز خدمات مشاوره​ای در اهواز با ۵۰ درصد تخفیف، خدمات مشاوره​ای به جوانان ارائه می دهد و ۵۰ درصد هزینه‌ها را وزارت ورزش و جوان پرداخت می​کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.