مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان: سالانه هفت هزار نفر متقاضی انتقال از خوزستان هستند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سالانه هفت هزار نفر ار نیروهای آموزش و پرورش متقاضی انتقال از این استان هستند.

محمد تقی زاده پنج شنبه در آیین افتتاح درمانگاه فرهنگیان اهواز اظهار کرد: اگر خدمات رفاهی، ورزشی، آموزشی و درمانی در ابعاد مختلف توسعه یابد نیروهای ما به دنبال مهاجرت و دستیابی به شرایط بهتر در سایر استان ها نمی روند.

وی افزود: توسعه مراکز درمانی از جمله اولویتهای جامعه و به ویژه آموزش و پرورش است و کمبود این نوع امکانات باعث مهاجرت نیروهای خوب و با تجربه آموزش و پرورش از استان شده است.

تقی زاده با اشاره به اینکه داشتن دیدگاه قوی نسبت به آموزش و پرورش از دو جنبه می تواند شرایط خوبی برای ما فراهم کند ادامه داد: این دو جنبه شامل درگیر کردن ذهن مردم نسبت به آموزش و پرورش و درگیر کردن ذهن مسوولین نسبت به مسائل و چالش های آموزش و پرورش می باشد که در این صورت مشکلات این نهاد حل خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: امسال، برای یک میلیون دانش آموز ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که برای تهیه وسایل اولیه آموزشی مانند گچ و مواد بهداشتی هم کافی نیست.

وی به مطالبات بیش از دو هزار میلیارد ریالی آموزش و پرورش خوزستان از شرکتها، کارخانجات و شهرداری از سال ۷۱ تا کنون اشاره کرد و گفت: با دریافت این مبلغ مطالبات، تمام مشکلات سخت افزاری آموزش و پرورش استان قابل حل می باشد.

تقی زاده افزود: شهرداری اهواز ۳۱۰ میلیارد ریال از سال ۸۸ تا ۹۲ ، پتروشیمی بندر امام (ره) ۶۰۰ میلیارد ریال، و سازمان برق ۹۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش بدهکار هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: با برگزاری جلسه ای با شورای دستگاههای نظارتی شامل رییس کل دادگستری، مدیر کل دیوان محاسبات، بازرسی و مدیر کل اطلاعات و با دعوت از شرکتهای بدهکار، اعلام شد در صورت پرداخت نشدن طلب آموزش و پرورش، حساب شرکتهای مذکور مسدود می شود.

وی اضافه کرد: قرار بر این است که تا هفته آینده ۱۰ میلیارد ریال از حساب شهرداری برداشت شود.

تقی زاده ادامه داد: برای بقیه شرکتها و نهادهای بدهکار مراحل قانونی در حال انجام است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش اولویت اول کشور و استان باشد مسائل و مشکلات به ویژه در خوزستان به علت داشتن جغرافیای ناآرام و گذراندن دوران جنگ تحمیلی حل می شود.

وی اظهار کرد: خوزستان رتبه سوم را از نظر تعداد بی سواد در کشور دارد.

مدیر عامل درمانگاه فرهنگیان اهواز نیز در این آیین گفت: این درمانگاه با هدف بهبود وضعیت کیفی و کمی خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به فرهنگیان و دسترسی بهتر بیماران به خدمات پزشکی راه اندازی شده است.

ممبینی ابراز امیدواری کرد: کمبودهای تجهیزات و امکانات با حمایت مسوولان ذیربط برطرف شود.

این درمانگاه شامل بخش های دندانپزشکی، چشم پزشکی، متخصص داخلی، پزشک عمومی، زنان و زایمان، اعصاب و روان، کلیه و مجاری ادراری، قلب و عروق، بینایی سنجی، گفتار درمانی، کارشناس تغذیه و ارتوپدی و آرتروپلاسی است که به صورت شبانه روزی به جز عصرهای پنج شنبه و جمعه ها آماده ارائه خدمت به مردم می باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • من بچه تهرانم سه ساله معلمی از اهواز ازدواج کردم هنوز انتقالی به ایشان نمیدن در صورتی که تعهد ایشان به استان تمام شده ودکترا گفتن من و همسرم وارد فاز ناباروری شدیم درضمن همسرم ده ساله سابقه داره.آقای تقی زاده کسایی که خواستار انتقالی هستن همه یا مهاجرن یا خونه خریدن ولی من بچه کن تهرانم.اگه رسیدگی کنید خدا خیرتون بده اگه نه خداپسرتونو بیامرزه.واگذاربه دادگاه عدل الهی