توفان با سرعت ۶۰ کیلومتر شمال خوزستان را در نوردید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  توفان با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت ظهر پنجشنبه شهرهای دزفول ، اندیمشک و شوش در شمال خوزستان را در نوردید.

وزش باد شدید همراه با رگبار باران و رعد و برق که از ظهر پنجشنبه در دزفول آغاز شده و همچنان تا لحظه مخابره خبر به شدت ادامه دارد موجب اختلال در تردد شهروندان شده است.

بارش باران همچنین موجب آب گرفتگی معابر شهری در مناطقی از شهر دزفول شده و تندباد نیز موجب قطع برق مناطقی از این شهر شده است.

در شهرهای شوش و اندیمشک نیز وزش باد شدید همراه با رگبار بهاری آغاز شده و تردد در جاده های شمال استان خوزستان را با مشکل مواجه کرده است.

سرپرست اداره هواشناسی شهرستان شوش سرعت وزش باد را ۶۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت:رگبار ، رعد و برق و بارش تگرگ که به صورت پراکنده از روز سه شنبه در منطقه شمال خوزستان آغاز شده تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده در این منطقه ادامه دارد.

حمزه شفی خدایی افزود:تا ساعاتی دیگر آسمان منطقه صاف شده اما این پدیده در چند روز آینده تکرار می شود ضمن اینکه بارش تگرگ نیز پیش ببنی می شود.

تندباد،رگبار و رعد و برق نگرانی کشاورزان منطقه به ویژه کشاورزان گندمکاری که در حال برداشت محصول از مزارع می باشند را موجب شده است.

سه شنبه شب نیز تندباد همراه با بارش شدید باران منطقه شمال خوزستان را فرا گرفت و به بخش کشاورزی شهرهای دزفول و شوش خسارت زد که میزان خسارت در دست بررسی است.

سازمان هواشناسی در چند روز گذشته نسبت به وقوع توفان در منطقه شمال خوزستان هشدار داده بود.

تندباد و رعد و برق همچنین موجب اختلال در شبکه مخابراتی شمال خوزستان شده به طوریکه ارتباطات اینترنت در برخی مناطق شهرهای دزفول ، اندیمشک و شوش از سه شنبه شب تاکنون همچنان قطع بوده یا با اختلال همراه است.

ایرنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.