استاندار خوزستان: دستفروشان دو شغله اهواز شناسایی شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  استاندار خوزستان گفت: بیشتر دستفروشان در اهواز دو شغله هستند که باید از سایر دستفروشان که تنها شغل آنها است تفکیک و شناسایی شوند.

به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی چهارشنبه در نشست کارگروه سلامت و اهمیت امنیت غذایی خوزستان در محل سرسرای جلسات استانداری خوزستان اظهار کرد: از ابتدای امسال مقدمات اجرایی شدن ساماندهی دستفروشان در اهواز انجام شده است.

وی گفت: با ساماندهی دستفروشان نظارت و کنترل بر این قشرباید انجام شود و امکانات برای افرادی که می خواهند با دستفروشی شغل پاک داشته باشند و مرتکب جرم و خلاف نشوند فراهم شود.

مقتدایی افزود: بازارچه هایی که در اهواز ایجاد می شود باید به درستی و در نقاط مناسب راه اندازی شوند که بازاریان دچار ضرر و زیان نشوند.

استاندار خوزستان با اشاره به معضل گسترش تغذیه از غذاهایی فست فودی بیان کرد: متاسفانه مجوزهای زیادی برای مراکز تهیه غذاهای فست فودی صادر می شود؛ باید کار فرهنگی برای کاهش مصرف غذاهای فست فودی در اهواز و خوزستان انجام شود.

وی گفت: باید زمان تعطیلی برای مراکز تهیه غذاهای فست فود در شب در نظر گرفت تا خانواده ها تا نیمه های شب از غذاهای فست فود استفاده نکنند.

وی افزود:باید به دنبال شناسایی مشکلاتی که در راه گسترش سلامت در جامعه وجود دارد بود که مصرف سیگار و قلیان از دیگر مواردی است که پیش نیاز آماده سازی فرد برای دچار شدن به اعتیاد است و در جامعه رو به رشد است.

استاندار خوزستان تاکید کرد: برای داشتن جامعه ای سالم نیاز است که فعالیت فرهنگی در سطح شهر انجام شود و می طلبد که مسوولان در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشند.

رییس سازمان نظام پزشکی خوزستان نیزگفت: دربحث سلامت راه اندازی بخش های آی سی یو و سی سی یو باید در اولویت گرفته شود چرا بسیاری از بیماران در استفاده از این بخش ها دچار مشکل هستند.

حیات ممبینی با اشاره به اینکه وضعیت وجود دستفروشان در خیابان سلمان فارسی اهواز نازیبا است بیان کرد: مساله دوره گردها باید حل شود و این مشکل نباید با برخورد قهر آمیز انجام شود بلکه باید با ساماندهی دستفروشان چهره شهر را زیبا کرد.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات شهر اهواز عرضه قلیان است که سلامتی شهروندان را به خطر انداخته و باید فکری اساسی در این زمینه انجام شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • خب کی ۵ سال میگن ساماندهی خسته شدیم از حرف بی عمل...کاشکی نظر ما کسبه خیابان سلمان فارسی هم میپرسیدین این طرح خوبه اما مشکلش اینجاست که بساطی ها جلوی مغازه ها و پیاده رو ها بساط میکنن و بازگشایی خیابان سلمان فارسی اتفاقا عبور مرور اونها رو راحت تر میکنه..باید پیاده رو ها پاک سازی بشه و نه اتوبان و جاده …واقعا ما کسبه خسته شدیم از این وضعیت مگر ما کسبه جز مردم نیستیم من فقط یه جمله میگم این مسولین که میگن ما نمیتوانیم خب استعفا بدهند یه شخص توانا و مقتدر بیاد قانون رو اجرا کنه و نه اینکه پاسگاری بکنند ….دست فروشان با چه مجوزی دارن در مرکز شهر مانع کسب ما می شوند و چه نهادی به آنها اجازه پهن کردن بساط خود را در ساعات خاص می دهد مگر کسی که خلاف قانون عمل میکنه میتونه در ساعاتی بیاد بگه تو این ساعت آزاده…و ما کسبه واسه دایر کردن مغازه و گرفتن جواز کسب باید از هفت خان رستم بگذریم اما یه بساطی بدون مجوز و بدون دوره آموزشی فروشندگی و بدون نظارت جنس خود رو که معلوم نیست از کجا و با چه استانداری آورده داره میفروشه و ما کسبه با اجاره سنگین فقط داریم کار میکنیم واسه اجاره بها خب عیبی نداره شهرداری هم از ما عوارض نگیره واقعا تاسف باره…یا حق