ریزگردها در تابستان اوج می گیرند/ جلیلی: مسئولین با پدیده ریزگردها با رویکرد شعاری برخورد می‌کنند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان نسبت به شدت گرفتن ریزگردها در این استان با آغاز فصل گرما هشدار داد.

اسماعیل جلیلی اظهار کرد: اگر در حال حاضر وضعیت ریزگردها در استان‌های جنوبی بهتر شده این موضوع ناشی از اقدام کنترلی در رابطه با پدیده ریزگردها نیست بلکه وضعیت آب و هوایی به این معضل دامن نزده است اما مجددا ریزگردها در فصل گرما و با فعال شدن منبع آلایندگی شدت می‌گیرند همان‌طور که در یکی دو هفته گذشته شاهد این امر بودیم.

وی با بیان اینکه مسئولین امر با پدیده ریزگردها با رویکرد شعاری برخورد می‌کنند، افزود: ریزگردها پدیده امروزی نیست و دولت‌ها در درازمدت نشان داده‌اند که برنامه‌ای برای حل این معضل ندارند، اگر ظرف دو دهه گذشته که شاهد بروز این پدیده بوده‌ایم دولت‌ها عملکرد مثبتی در این زمینه داشتند اکنون باید نتیجه عملکرد آنها را شاهد می‌بودیم.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان اظهار کرد: غیر از مانچ‌پاشی که از قدیمی‌ترین روش‌های مهار منبع آلودگی و ایجاد گرد و غبار است روش‌های دیگری مثل احیای جنگل‌ها، کاشت نهال ‌های کنترل کننده‌ منبع گرد و غبار و انتقال آب به مجموعه تالاب‌ها نیز وجود دارد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.