رئیس شورای اسلامی خوزستان: شورا‌ها به میز و صندلی نیاز ندارند، شورا‌ها احترام می‌خواهند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  شورا‌ها به میز و صندلی نیاز ندارند، شورا‌ها احترام می‌خواهند و به دنبال جایگاه واقعی خود هستند و تلاش می‌کنند که در مجرای قانون عمل کنند.

مهدی طلاوری در حاشیه نخستین گردهمایی شورائیان خرمشهر اظهار کرد: شورا تجلی مردم سالاری و نهادی بوده که بی‌واسطه در خدمت مردم است.

وی ادامه داد: اهمیت شورا‌ها به میزانی است که در ۱۰ اصل قانونگذار به آن اشاره شده است.

رئیس شورای اسلامی خوزستان با بیان اینکه شورای دور چهارم خوب بوده و ما نیز تلاش در خدمات رسانی بهتر داریم، کارنامه شورای چهارم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شورای چهارم با توجه به سطح تحصیلات عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است.

وی، این اقدام را با توجه به پهناور بودن استان امری قابل توجه و دشوار دانست و افزود: در دوره چهارم هیچ مصوبه‌ای که منجر به انحلال شورا شده نداشته‌ایم و به جز موارد محدود مشکل خاصی وجود نداشته و اکثر موارد نوعی تفاوت دیدگاه و نظر بوده است.

طلاوری اضافه کرد: می‌توان گفت شورای قانونمدار و قانونمندی را در دوره چهارم داشته‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر آغاجری، گزارش‌های دریافتی از سوی نمایندگان شوراهای شهرستان‌ها را، راهکاری برای رفع این مشکلات دانست و به تشریح نقش شورا‌ها در رفع مشکلات شهری پرداخت و گفت: نمایندگان شهرستان به جمع‌آوری اطلاعات و ارائه گزارش مشکلات می‌پردازند و در پی آن در صورت نیاز به طرح، طرح مورد نیاز تصویب و به شورای عالی ارسال می‌شود که می‌تواند با ارجاع به مجلس به تصویب قانون برسد.

رئیس شورای اسلامی خوزستان، اقدامات انجام شده در راستای ارزش افزوده را نمونه‌ای قابل لمس از نقش موثر و سازنده شورا‌ها برشمرد.

طلاوری در ادامه، نوید برخورداری اعضای شورا از برخی تمهیدات را داد و عنوان کرد: پس از پیگیری‌های به عمل آمده، شورائیان از تمهیداتی همچون بیمه و دیگر تمهیدات بهره‌مند خواهند شد.

وی از رفع مشکل بیمه شورائیان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مشکل بیمه شورائیان رفع شده و ظرف مدت یک تا دو ماه آینده قراردادی با بیمه تعاون برای بیمه شورائیان به ویژه اعضای شورای بخش و روستا منعقد خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی خوزستان، همچنین از راه اندازی اتوماسیون اداری شورا‌ها ظرف یک تا دو ماه آینده خبر داد و تلاش برای حل مشکل دفتر شورا‌ها را در برخی شهر‌ها و بخش‌ها طی سال ۹۴ تا ۹۵ وعده کرد.

طلاوری با تاکید بر تعامل خوب بسیاری از ارگان‌ها با شورا‌ها از برخورد برخی ارگان‌ها در به رسمیت نشناختن و عدم پاسخگویی به شورا‌ها ابراز گله‌مندی کرد.

وی در پایان با بیان اینکه شوراباوری، تنها خواسته شورا‌ها از مدیران اجرایی است، بیان کرد: شورا‌ها به میز و صندلی نیاز ندارند، شورا‌ها احترام می‌خواهند و به دنبال جایگاه واقعی خود هستند و تلاش می‌کنند که در مجرای قانون عمل کنند.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.