مسئولین استانی: برای ریزگردها هیچ اعتباری دستمان نرسیده است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  گردوخاک در بهمن ۹۳ مردم خوزستان را زمین گیر کرد و به یک بحران جدی تبدیل شد تا آنجا که رهبر انقلاب خود به میدان آمد و خواستار اهتمام جدی دولت برای مقابله با ریزگردها شد.

بعد از تاکید مقام معظم رهبری جنب و جوش در بین دولتمردان به وجود آمد و در نهایت منجر به مصوباتی برای مقابله با این معضل زیست محیطی شد معضلی که حیات خوزستان و استان های همجوار را نشانه گرفته بود اما هنوز تعلل در برخی مسئولین مردم را آزار می داد.
رئیس سازمان محیط زیست که گویا نشستن خاک بر روسری های سبزش کسر شان برای وی محسوب می شد در آن روزهای بحرانی در شبکه های اجتماعی چندپستی برای گردوخاک خوزستان نوشت ولی حاضر نشد به استان سفر کند.
او بعد از چند روز در شبکه های اجتماعی اعم از فیلتر شده و نشده نوشت:دیشب بر اساس پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست، دولت برنامه مقابله با گرد و غبار را به همراه برنامه های هر دستگاه و اعتبارات مورد نیاز برای اسفند ٩٣ و سال ٩۴ نهایی کرد. کار نفس گیری بود ولی اعتبارات خوبی دیده شده و به سازمان مدیریت بحران نقش جدی تری در واکنش سریع داده شده است. حالا با دست پر و به همراه معاونین تمام دستگاه های مسئول به خوزستان می آییم. درود برمردمان شریف کشورم،قدردان همه هستم؛ چه آنانی که نقد کردند و چه آنانی که تشکر کردند. ممنون. وعده ما اهواز …
آن روز که ابتکار به اهواز آمد از شانس و اقبال خانم رئیس هوا عالی بود او گشت و گذاری در اهواز کرد و چندین تیکه بار منتقدین و دولت قبل کرد و راهی پایتخت شد ابتکار گفته بود با دست پر آمد به اهواز آمده است دستی که امروز باید دید پر بوده است یا پوچ؟
بعد از دوماه از دست پر آمدن خانم ابتکار و مصوبات دولت باید دید چه اقدام اجرایی در این حوزه صورت گرفته است سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز که آن روزها یکی از منتقدین اصلی ابتکار بود ولی این روزها آتش نقدهایش به شدت فروکش کرده است می گوید:۸۰ میلیارد تومان به مهار ریزگردها اختصاص یافته است و دولت و مجلس برای حل مشکل ریزگردها عزم جدی دارد.
ولی از این سو احمد سیاحی معاون استاندار خوزستان امروز به ایرنا گفت: هیچ اعتباری برای مقابله با ریزگردها به استان اختصاص نیافته است.
استاندار هم چندی پیش در گفتگو با رهیاب از عملکرد نکردن برخی دستگاه ها به تعهدات خود انتقاد کرده بود و گفت گزارشی در این زمینه به وزیر کشور ارائه خواهم داد.
اما ابتکار که به شدت پیگیر موضوع سگ کشی در شیراز است ظاهرا وقت پیگیری و نظارت بر مصوبات دولت در خصوص حل مشکل ریزگردها در خوزستان را ندارد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.