نگاهی به وضعیت نمایندگان خوزستان در لیگ بر‌تر فوتبال

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  لیگ بر‌تر فوتبال کشور در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که نمایندگان استان اوضاع متفاوتی را نسبت به یکدیگر تجربه می‌کنند.

فولادی‌ها با شکست روز گذشته در مقابل ذوب آهن در اهواز، عملا شانس قهرمانی در لیگ بر‌تر را از دست دادند، گرچه روی کاغذ هنوز شانس برای این تیم وجود داد، اما تراکتور سازی، نفت تهران و سپاهان نشان داده‌اند که در این هفته‌های حساس تیم‌هایی نیستند که امتیاز از دست بدهند و هر سه تیم با برد‌های روز گذشته خود، جدال را در صدر جدول سخت‌تر کردند.

در حالی این تیم باید برای کسب سهمیه آسیایی تلاش کند که این مهم چندان هم دور از دسترس نخواهد بود.

فولاد در فصلی که بسیار پر فراز نشیب بود، نتایجی قابل قبول را کسب کرد اما به صراحت باید اعلام کرد که انتظار قهرمانی از این تیم زیاده خواهی است، چرا که حواشی که از بابت بازیکنان مشمول به خدمت برای این تیم رخ داد، عملا اجازه کسب این عنوان را از‌‌ همان ابتدای فصل از این تیم گرفت.
در دیگر بازی حساس این هفته نفت مسجدسلیمان در دربی خوزستان مقابل یاران عبدالله ویسی متوقف شد تا یک گام دیگر به سقوط به دسته پائین‌تر نزدیک شود.

مشکلات مالی و عدیده نفتی‌ها دست آخر کار دست این تیم داد و این تیم را در لبه پرتگاه قرار داده است، حال مکوندی در حسرت روزهای از دست رفته چشم به اتفاقات نادر فوتبال دوخته است تا شاید بتواند تنها عشق مردم مسجدسلیمان را به این تیم بازگرداند.

در فاصله سه هفته مانده تا پایان رقابت‌ها لیگ بر‌تر، کار نفتی‌ها برای بقا بسیار سخت و عملا غیر ممکن شده و حتی کسب هر سه پیروزی نیز این تیم را در این آوردگاه نگاه نخواهد داشت.

استقلال خوزستان نیز با نتایجی که کسب کرده و جمع امتیازاتی که به دست آورده است، باید خود را برای حضور در مرحله پلی‌آف آماده کند.

شاگردان عبدالله ویسی پس از پشت سر گذاشتن یک فصل نه چندان موفق، حال به همین جایگاه رضایت داده‌اند و در انتظار لغزش ملوانان و یا گسترش فولاد تبریز هستند تا شاید زحمت حضور در مرحله پی‌آف را به خود ندهند.

آبی‌های اهواز در این آوردگاه امتیازات زیادی را از دست داده‌اند و ناچارا در این اوضاع چشم به نتایج حریفان خود دوخته‌اند.

به نظر می‌رسد احتمال رویارویی اهوازی‌ها با تیم صعود کننده از پلی‌آف دسته اول بسیار محتمل‌تر است و ویسی باید خود را برای حضور در این مرحله مهیا کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.