جنجال انتشار تصاویر وجود «کرم» در آب شرب شهر صرخه

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  برخی فعالان اجتماعی طی روزها اخیر با انتشار تصاویری از وجود کرم‌ در آب شرب شهر صرخه، از مدیران مربوطه خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.

برخی فعالان اجتماعی طی روزهای اخیر با انتشار تصاویری از آب شرب شهر صرخه، از مدیران مربوطه خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند، این تصاویر گویای آن است که کرم‌هایی در آب شرب منطقه صرخه دیده شده که باعث ایجاد نگرانی میان شهروندان منطقه شده است.

این در حالی است که شهروندان صرخه، طی تماس‌هایی از نحوه بررسی‌های صورت گرفته ابراز نارضایتی کردند.

*نارضایتی شهروندان صرخه‌ای

شهروندان صرخه‌ای در این تماس‌ها نارضایتی خود را از وضعیت آب شرب صرخه اعلام کردند و از تهیه طوماری با امضای اهالی این شهر مبنی بر وضعیت نامطلوب آب شرب این منطقه خبر دادند.

در همین ارتباط شجاع صرخه از فعالان اجتماعی این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: علاوه بر بوی بد و رنگ مایل به قهوه‌ای، وجود کرم در آب آشامیدنی منازل شهر صرخه باعث نگرانی شهروندان شده است.

شجاع صرخه نیز با رد ادعای روابط عمومی بهداشت شوش مبنی بر کیفیت مطلوب آب شرب شهر صرخه خاطرنشان کرد: چند روز پیش، تعدادی از مردم طی تماسی از وجود کرم در آب خبر داده‌اند و من نیز به منازل رفته و از نزدیک شاهد این کرم‌ها بودم و حتی از آنها عکس نیز گرفتم.

وی افزود: در عکس‌های گرفته شده به وضوح، بچه قورباغه دیده می‌شود، آلودگی بسیار واضح است، مطمئنا به اتفاق جمعی از شهروندان که در آب شربشان کرم پیدا شده به بهداشت شوش می‌رویم تا این مسئله جدی‌تر بررسی شود.

*هیچ موردی مشاهده نشد

رئیس روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش نیز در واکنش به این موضوع گفت: در ارتباط با بحث کرم در آب شرب منطقه صرخه، امروز کارشناس بهداشت محیط  به محل مراجعه و از نزدیک موضوع را بررسی و نتیجه را گزارش دادند.

مظفر شیرزاد اضافه کرد: حسب قولی که قبلا داده شد کارشناس بهداشت به خانه‌ای که عنوان شد در آنجا کرم مشاهده شده، مراجعه و خوشبختانه با بررسی انجام شده از لوله آب شرب و همچنین تانکر ذخیره آب خانه که احتمال وجود کرم به علت عدم لایروبی در آن می‌رفت، خوشبختانه موردی مشاهده نشد.

وی گفت: با توجه به شکستگی لوله آبی که در آن نزدیکی وجود داشت بعید نمی‌دانم که به طور اتفاقی از آنجا کرم یا مواد خارجی نشت کرده باشد لذا این موضوع به اطلاع مسئول بهره برداری آب و فاضلاب شهری شوش رسانده، که مقرر شد سریعا رسیدگی کنند.

رئیس روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش با اشاره به عالی بودن آزمایش کلرینجی تاکید کرد: قطعا موضوع توسط کارشناس بهداشت محیط مستقر در مرکز بهداشتی درمانی، روزانه بررسی و گزارش می‌شود.

*وجود «پر» در آب

اهالی روستای مالحه نیز که در پنج کیلومتری شهر صرخه واقع است، طی تماسی خواهان بهبود کیفیت آب آشامیدنی این روستا شدند.

پیش از این شهروندی صرخه‌ای از خروج تکه‌های پر که ظاهرا متعلق به یک گنجشک بود، خبر داده بودند.

این شهروند صرخه‌ای بیان کرد: چند روز پیش شیر لوله را باز کردم که ناگهان آب قطع شد ولی پس از گذشت لحظاتی آب با فشار بالا قطعات و پرهای گنجشک مرده را خارج کرد.

احمد برگی از اهالی این روستا در همین ارتباط عنوان کرد: آب روستای مالحه در واقع آب غیرشرب است و اداره آب و فاضلاب برای همه خانوارها کنتور نصب کرده، اما در حال پرداخت تعرفه آب شیرین هستیم.

در ماه‌های اخیر مسائل مختلفی از جمله افزایش چشمگیر مبتلایان به بیماری سالک و… سیستم بهداشت و درمان شهرستان شوش را مورد نقد قرار داده که شهروندان به‌ویژه ساکنان روستاها بر کهنه بودن سیستم آموزش توسط بهداشت و درمان تاکید می‌کنند.

فارس/

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.