دبیرکل حزب اسلامی کار: احزاب حق انتخاب مردم را افزایش می دهند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  دبیرکل حزب اسلامی کار و وزیر کار دولت های سازندگی و اصلاحات گفت: تجمیع گروه های مختلف با عنوان حزب حق انتخاب مردم را افزایش می دهد.

حسین کمالی شامگاه پنجشنبه در همایش حزب اسلامی کار با عنوان ‘بررسی نقش احزاب در توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور’ در تالار مهتاب اهواز افزود: هر جامعه ای بیش از هر چیز به توسعه انسانی نیاز دارد و این امر بر اساس حق انتخاب مشخص می شود که احزاب منشاء این توسعه است.

وی افزود: وقتی گروه هایی شکل می گیرند راه ها و نظرات متفاوتی ارایه می کنند و مردم از بین اینها انتخاب می کنند که چگونه زندگی کنند و این به معنای توسعه انسانی است.

کمالی گفت: برخی از دولت ها و مجموعه اداره کشور از نقد و بررسی خوششان نمی آید، آنها نمی خواهند انتقادی در کار باشد و کارهایی ارایه می کنند که حتی اگر بر اساس حسن نیت هم باشد اما به دلیل غیرعلمی بودن به جامعه لطمه می زند.

وی گفت: وقتی دولتی روی کار می آید احزاب رقیب عملکرد دولت را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند و تمام اشکالات را به دولت و حتی مردم می گویند تا در جریان امور قرار گیرند.

کمالی اظهار کرد: به طور معمول گردش نخبگان در کشورهای جهان سوم به سختی صورت می گیرد و کسانی که حکومت را به دست می گیرند فکر می کنند که آمده اند تا بمانند و تمام تلاش خود را می کنند تا گروه جایگزین نداشته باشند.

وی افزود: حق انتخاب در کشورهای جهان سوم از مردم گرفته می شود چرا که گردش نخبگان را در ذات خود نمی پسندند.

کمالی ادامه داد: در یک جامعه مدرن برای تغییر سیستم نباید به خشونت روی آورده شود و لازم است از طریق انتخابات تغییرات را ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: جامعه ای که در صحنه سیاسی حضور نداشته باشد چوب عدم حضور خود را می خورد.

وی گفت: ثروت مردم دست دولت است و دولت باید به نحو احسن سیاستگذاری کند و اگر جایی برای نقد وجود داشته باشد همین احزاب هستند.

وی افزود: اگر گروه های سیاسی وجود داشته باشد که سیاست های دولت را نقد کنند منافع زیادی برای جامعه دارد.

کمالی همچنین با بیان این که ‘مطلوب جامعه کارگری بخور و نمیر نیست’ افزود: این توانایی در کشور وجود دارد که کارگران به گونه ای زندگی کنند که به ابداع و اختراع روی آورند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.