ترک تحصیل دانش‌آموزان عشایری به‌دلیل سیل و گرد و خاک!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: سیل در مناطق عشایر و طوفان‌های گرد و خاک آموزش و پرورش عشایر را تحت‌الشعاع قرار داده و به آن‌ها ضربه‌زده است.

 

حمید قنبری اظهارکرد: سیلی که در روزهای ابتدایی سال جاری در مناطق عشایری شهرستان‌های لالی، اندیکا و ایذه رخ داد به زیرساختارهای مدارس عشایر خسارت وارد کرده است. این شرایط و همچنین مشکل سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان موجب آن شده که تعدادی از دانش‌آموزان ترک تحصیل کنند.

 

وی افزود: ما در مدارس آموزش و پرورش عشایر مشکلاتی داشتیم و این سیل مشکلات را چند برابر کرده است. ساختمان‌های قدیمی و غیراستاندارد مدارس تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته و از شرایط تردد معلمان و دانش‌آموزان تا برق و آب مصرفی را با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

 

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان عنوان‌کرد: تمام اطلاعات خسارت‌های مدارس عشایری از شرایط به وجود آمده به ستاد بحران استان اعلام شده است. همچنین طوفان‌های گرد و خاک نیز آموزش در مناطق عشایر را تحت‌الشعاع قرار داده و به آن ضربه وارد شده است.

 

قنبری با اشاره به کمبود اعتبارات در آموزش و پرورش عشایر خوزستان، بیان‌کرد: مراکز آموزشی شبانه‌روزی عشایر با مشکل حاد نبود اعتبارات رو به رو است. اعتبارات این مراکز نه‌تنها افزایش داده نشده بلکه آن همان مبلغ هم پرداخت نشده است.

ایسنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.