رفتار دوگانه خانم ابتکار در قبال دو تجمع؛ از حضور در تجمع “حامیان حیوانات” تا حاضر نشدن در تجمع ریزگردی اهواز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در جریان هجوم چند روزه ریزگردها در خوزستان و تجمع چند باره مردم در جلو استانداری و اعتراض به چرایی نیامدن بانوی محیط زیست ایران به استان و همچنین عدم پاسخگویی به شهروندان ، واکنش خانم ابتکار رییس محیط زیست جالب و البته تاسف بار بود.
وی در آن زمان در فیسبوک خود چنین نوشت: نیازی به آمدن نبود چرا که دست خالی نمی شود کاری از پیش برد. بنده در جلسه فوق العاده هیات دولت درخصوص گرد و غبارهای اخیر شرکت کردم و دغدغه های خوزستانی ها را در فیس بوک رصد کردم و کامنت های آنان را به عنوان گزارش تقدیم هیات دولت نمودم.
نهایت کار خانم ابتکار در برهه ای که سلامت خوزستانی ها به خطر افتاده بود ، نشستن در تهران و رصد فیسبوکی و خواندن کامنت ها و گلایه ها بود. همین…!
در آن مقطع ، سید شریف حسینی نماینده اهواز که از معدود نمایندگانی بود که صدای در گلو مانده خوزستانی ها را بر سر مرکزنشینان فریاد می کشید، جمله ای گفت که صدای برخی ها را درآورد. وی ضمن انتقاد از تأخیر یک هفته‌ای سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به خوزستان ، گفته بود که خانم ابتکار مشغول” گربه سانان ” است و مردم اولویت دوم او هستند.
هر چند سخنان نماینده اهواز تبعاتی برای او داشت و عده ای او را به غرض ورزی متهم کردند که قصد تبلیغات انتخاباتی در هیاهوی گرد و خاک ها و همچنین تخریب دولت را دارد اما گذشت زمان نشان داد که سید شریف حسینی چندان هم بیراه نگفته و بررسی گفتار و رفتار خانم ابتکار مشخص کرد که مردم اولویت دوم او هستند و گربه سانان اولویت اولش !
از دیدار با هنرمندان و همچنین شرکت در سیمنار ” بخشش”  در هیاهوی ریزگردها که بگذریم اخیرا ایشان به خاطر “سگ کشی” ، سریع و بی آنکه پروازش لغو شود ، خود را به شیراز رسانده و در جمع حامیان دفاع از حیوانات حضور یافته و  پای درد دل ها و حرف های آنان نشسته و به دغدغه هایشان پاسخ داده است.
حکایت این سفر نیز از فیلمی منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشات می گیرد. اخیرا فیلمی کوتاه در شبکه‌های مجازی منتشر شده که چهار نفر در حال تزریق ماده‌ای به یک قلاده سگ برای کشتن حیوان هستند. یکی از خبرگزاری‌ ها مدعی شده بود که کسانی که اقدام به کشتن سگ‌ها کرده‌اند، در مقابل هر لاشه ۱۵ هزار تومان حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.
انتشار فیلم اینترنتی درخصوص کشتن تعدادی سگ با تزریق سم یا اسید در شیراز، واکنش‌های مختلفی را از سوی افراد و گروه‌های متفاوت به‌دنبال داشته و در نهایت نیز خانم ابتکار برای پیگیری ماجرا به شیراز رفت.
معصومه ابتکار در جمع معترضان به سگ کشی در شیراز از حضور پرشور و احساس مسوولیت مردم نسبت به حیات حیوانات تشکر کرده و گفته است که ما از طریق اداره کل محیط زیست استان فارس پیگیر موضوع هستیم و در برابر احساسات شما و به نتیجه رسیدن مطالبات تان احساس مسوولیت می کنیم و مطمئن باشید این مسئله به حال خود رها نمی شود.
هر چند حرکت منزجر کننده عده ای در تزریق اسید به سگ ها در شیراز محکوم است و باید از سوی محیط زیست و مسئولین مربوطه پیگیری شود اما رفتار بانوی محیط زیست در برابر دو تجمع – یکی به خاطر سگ ها و دیگری به دلیل ریزگردهای چند ساله – چندان معقول نیست.
انتظار این بود همانگونه که در “ماجرای سگ کشی”  بی فوت وقت در میان « حامیان حیوانات» حاضر شد ٬ برای ریزگردهایی که سالیان سال است سلامت خوزستانی ها را به خطر انداخته وارد معرکه می شد و در جمع “معترضان ریزگردی ” نیز حضور می یافت و  صرفا از طریق فیسبوک و دنیای مجازی اوضاع را رصد نمی کرد.
بعدالتحریر :
آقایان عمدتا مسوولی که موقع فاجعه زیست محیطی ریزگردهای خوزستان با دلایل من درآوردی و غیر قابل پذیرش در افکار عمومی، نیامدن رییس سازمان محیط زیست کشور معصومه ابتکار را توجیه می کردند حالا چه جوابی دارند وقتی که ابتکار در جمع متحصنین شیرازی معترض به سگ کشی حضور یافته و با صدایی لرزان سعی در متقاعد کردن آنان داشته است؟
هادی خوش سیما
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.