مسوولیت مهم شورای آموزش و پرورش خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: روزنامه چشم انداز در تازه ترین شماره خود سرمقاله ای با عنوان مسوولیت مهم شورای آموزش و پرورش را به قلم فاضل حیدری، سرمقاله نویس و سردبیر این روزنامه به چاپ رسانده است.

خوزستان دروازه ورود تشیع و استانی که دارای اولین دانشگاه (جندی شاپور) و مهد علم و ادب است از کیفیت پایین آموزش رنج می برد!

زیبنده خوزستان و در شان خوزستانی نیست که در بین سی و یک استان کشور، رتبه بیست و نهم علمی باشد.

واقعیت امر این است که شورای آموزش و پرورش بیش از پیش بار سنگینی بر دوش دارد و برای نیل به توسعه همه جانبه خوزستان، راهی جز ارتقای علمی آینده سازان این سامان ندارد.

ریزگردهای فعلی، جنگ تحمیلی، تخریب مدارس، تخلیه مدارس برای استقرار رزمندگان و آنچه بر خوزستان گذشته است را همه می دانند.

به دنبال عواملی که این عقب ماندگی تحصیلی را رقم زده است نگردیم و با تمام این شرایط آستین همت را بالا بزنیم و چاره ای بیندیشیم.

افراد صاحب نظر و کارشناسان آموزشی، کمربند همت را محکم تر از قبل ببندند و برای آینده این استان و پرورش انسان های باسواد و با مهارت، وقت بیشتری را صرف نمایند.

هدایت اصلی این حرکت انقلابی را دکتر مقتدایی، رییس شورای آموزش و پرورش بر عهده بگیرد و با تشکیل کارگروههای متنوع و مختلف، صرف وقت و هزینه، ارتقای کیفی آموزش در خوزستان را بهبود ببخشد.

با تدبیر مقتدایی، کارگروههای زیر مجموعه شورای آموزش و پرورش با حضور کارشناسان خبره آموزشی، استفاده از مدرسین کارآزموده مراکز تربیت معلم و بهره گیری از معلمین موفق، عوامل دخیل در افت آموزشی را دسته بندی، بررسی، ارزیابی و کارشناسی نموده و با ارائه راهکار به دبیرخانه شورای آموزش و پرورش استان تحویل می دهند.

دبیرخانه شورا نیز پس از پایش جدی کارهای کارشناسی شده، برای هر تصمیمی به اعضای شورای آموزش و پرورش تقدیم خواهد کرد.

بدیهی است نتیجه این مشارکت برای آموزش استان سودمند و نتیجه بخش خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.