مقتدایی: در ارتباط با مردم و عزل و نصب​های اداری، گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: علیرغم تمام فراز و فرودها طی یک سال و نیم گذشته در ارتباط با مردم و عزل و نصب​های اداری، گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است؛ به طوری که امروز قطار مدیریت استان روی ریل قرار گرفته و حرکت می​کند.

 

عبدالحسن مقتدایی در نشست هم​اندیشی فرمانداران و بخشداران استان در راستای اجرای سیاست​های دولت تدبیر و امید که امروز (۲۹ فروردین​ماه) برگزار شد، عنوان‌کرد: اگر قرار است کار در خوزستان موفق شود، قطعا باید حجم و اندازه آن به عظمت عبور آب از کارون باشد.

 

وی افزود: در انجام هر کاری با هماهنگی بین‌بخشی موفقیت به دست می​آید. تجربه ثابت کرده که تفاهم و برادری در یک محیط با رعایت حقوق، زمینه موفقیت را فراهم می​کند؛ بنابراین اگر هر کس فعالیت​های خود را در چارچوب قانون انجام دهد، به موفقیت دست می​یابد؛ در غیر این‌صورت تعرض به حقوق همدیگر کاستی​ها و اشکالاتی به دنبال می​آورد.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: نیاز و اصرار بر تغییرات از موضوعاتی است که پس از انتخابات با آن مواجه می​شویم و به همین منظور تمام عزل و نصب​ها با توجه به موضوعات اجتماعی و پتانسیل​های مناطق طی این یک سال و نیم انجام شد.

 

مقتدایی خاطرنشان کرد: از مجموعه اقدامات انجام شده نهادسازی بود که به همین منظور تعداد سازمان​های مردم‌نهاد استان را به‌طور قابل توجهی افزایش دادیم. این کار به گونه‌ای انجام شد که ما در کنار فعالیت​های جانبی، به نهادسازی در حوزه​های مختلف پرداختیم.

 

وی با اشاره به انتخابات امسال گفت: با توجه به این‌که در آستانه انتخابات قرار داریم و حساسیت​ها و تنوع​هایی که در استان وجود دارد لازم است هوشیار باشیم تا انتخاباتی سالمی برگزار و در عین حال از آرای مردم صیانت کنیم.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: برای حفظ از آرای مردم لازم است افرادی سازماندهی شده برای صندوق​های رای انتخاب شوند که پیش از انتخابات از آموزش​های لازم برخوردار شده باشند.

 

همچنین فرج‌الله خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در این نشست اظهارکرد: از زمان روی کار آمدن دولت جدید با توجه به فضایی که در سطح کشور ایجاد شد، یکی از اهداف باز کردن حوزه سیاسی، فراهم کردن زمینه برای فعالیت گروه​ها، احزاب و تشکل​های سیاسی است. تاکنون چندین جلسه با موضوعات مختلف سیاسی با این گروه​ها برگزار کردیم.

 

وی افزود: در ارتباط با مباحثی که درباره رسانه​ها داشتیم، با توجه به اثرگذاری که رسانه​ها در فضای سیاسی دارند، جلسات مشترکی با مدیران رسانه​ها در استان داشتیم تا برنامه​ها و سیاست​های دولت را به نحو مطلوبی اجرا کنیم.

 

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: از جمله اقدامات دیگر در حوزه سیاسی استفاده از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان سیاسی استان است. در این راستا مجمع توسعه استان تشکیل شده و هم‌اکنون در حال فعالیت است. این مجمع به تدریج به یک سازمان غیردولتی در زمینه فعالیت​های سیاسی تبدیل خواهد شد که تمام نقطه نظرات خود را در حوزه​های مختلف به ما ارائه می‌دهد.

ایسنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.