گردهمایی سراسری مدیران کل سیاسی استانداری های کشور، فردا در اهواز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: گردهمایی سراسری مدیران کل سیاسی و انتخابات استانداری های سطح کشور فردا شنبه ۲۹ فررودین ماه ۹۴ راس ساعت ۸ صبح باحضورمحمد حسن مقیمی معاون سیاسی و انتخابات وزارت کشور و عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان درسالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزارمی شود.

محسن اورکی مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان جمعه درگفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی این استانداری هدف از برگزاری این همایش دو روزه را بررسی راههای تحقق عینی شعار سال دولت – ملت همدلی و هم زبانی عنوان کرد.

وی گفت : با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال ”دولت و ملت، همدلی و همزبانی” نام‌گذاری شده است، بناست در این گردهمایی راهکار تحقق عینی این شعار با حضور مدیران کل سیاسی وانتخابات سراسر کشور در خوزستان بررسی شود.

اورکی انتخابات را یکی از ابزارهای تحقق شعارامسال رهبری قلمداد کرد و افزود: حسن تصادف این نام گذاری با رخدادهایی که قرار است امسال رخ دهد، در واقع نمونه نزدیکی و همدلی دولت و مردم برای تحقق برگزاری انتخابات سالم و با حفظ رأی مردم است.
مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان تصریح کرد: اگر بتوانیم در این گردهمایی در خصوص راهکارهای رسیدن به این محور اساسی کار دولت و مردم به جمع​بندی برسیم، به نحوی برنامه​ریزی انتخابات امسال را تدوین کرده‌ایم زیرا تمام سعی ما امسال در برگزاری انتخاباتی است که بتواند شعار سال را تحقق بخشد.
اورکی افزود : چندین مرحله برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده که فضا و بستر لازم جهت حضور پررنگ مردم در انتخابات فراهم شود.
وی اظهارکرد: در این دوره از انتخابات زمینه برای ورود تمام سلیقه​های سیاسی با توجه به گرایش آن‌ها، برای احراز برنامه​ ها و پیشنهادهای آنها در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری فراهم شده است.
مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان بیان‌کرد: یکی از بستر​های برگزاری مطلوب یک انتخابات تسهیل زمینه قبل از برگزاری آن است که این زمینه معمولا توسط گروه‌های مرجع ایجاد و در اختیار مردم قرار می​ گیرد.
اورکی تصریح کرد: یکی از مراحل انتخابات مرحله پیش از آن است که مربوط به فعالیت گروه‌ها و فعالان سیاسی است، به‌گونه‌ای که زمینه ظهور آن‌ها را تسهیل کند تا بتوانند براساس برنامه​ هایی که برای مجلس آینده دارند بدون مانع اقدام کنند.
مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان بیان کرد: مرحله بعدی، برگزاری انتخابات است و اینکه چگونه بتوانیم انتخابات سالم و پرشور برگزار کنیم. راه‌های برگزاری در این گردهمایی بررسی می​ شود تا به یک جمع ​بندی و نقطه ​نظرات مشترک برسیم.
اورکی خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که در گردهمایی مدیران سیاسی کشور بحث می‌شود، مردم به عنوان انتخاب‌کنندگان و همچنین ایجاد اعتماد و اطمینان آن‌ها است، زیرا حق مردم ماست که انتخابات سالمی داشته باشند. در وهله دوم انتخاب‌شوندگان هستند که دنبال این هستیم تا به صورت یکسان برای همه کسانی که در خود احساس توانمندی برای حل مشکلات استان دارند، زمینه را برای حضور و کاندیدا شدن فراهم ​کنیم.
وی اظهارکرد: این اطمینان‌خاطر را به مردم می​ دهیم که مجموعه تصمیم‌گیران انتخابات رأی آنها را بدون دغدغه، حفظ و حراست می​کنند و همان چیزی را که مردم به صندوق انداختند به حساب افراد منظور می​شود.
وی با اشاره به احتمال استانی شدن انتخابات بیان کرد: استانی شدن انتخابات طرحی است که با قید فوریت در مجلس به تصویب رسیده است اما جزئیات آن باید در صحن علنی ارائه شود تا قابل اجرا داشته باشد؛ هنوز خبری از نهایی شدن این طرح نیست.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.