چه خبر از استانی شدن انتخابات مجلس؟ / اورکی پاسخ می دهد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان گفت: هنوز خبری از طرح استانی شدن انتخابات نیست.

محسن اورکی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، از برگزاری گردهمایی مدیران کل سیاسی سراسر کشور در ۳۰ و ۳۱ فروردین​ ماه جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: در این گردهمایی راهکار تحقق عینی این شعار با حضور مدیران کل سیاسی انتخابات سراسر کشور با تکیه بر نزدیکی و همدلی دولت و مردم برای تحقق برگزاری انتخابات سالم و با حفظ رأی مردم برگزار و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در این دوره از انتخابات زمینه برای ورود تمام سلیقه​‌های سیاسی با توجه به گرایش آن‌ها، برای احراز برنامه​‌ها و پیشنهادهای آنها در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری فراهم شده است.

*اتخاذ چندین مرحله برای برگزاری انتخابات

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه امسال به‌منظور هر چه پرشورتر برگزار شدن انتخابات، چندین مرحله برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است گفت: یکی از بستر​های برگزاری مطلوب یک انتخابات تسهیل زمینه قبل از برگزاری آن است و مرحله بعدی، برگزاری انتخابات است و اینکه چگونه بتوانیم انتخابات سالم و پرشور برگزار کنیم.

اورکی خاطرنشان کرد: راه‌های برگزاری انتخابات در این گردهمایی بررسی می​شود تا به یک جمع‌​بندی و نقطه ​نظرات مشترک برسیم و بتوانیم به نحوی مطلوب آنها را اجرایی کنیم.

وی در ادامه به مراحل بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات اشاره کرد و افزود: مرحله نخست به عهده هیئت اجرایی شهرستان‌هاست که گام اول تائید صلاحیت داوطلبان بوده و سپس هیئت اجرایی نظارت استان که مصوبه هیئت اجرایی شهرستان را بررسی می​‌کند و در نهایت شورای مرکزی تائید نهایی کاندیدا شدن را به داوطلب خواهد داد.

*تاکنون یک معاون فرماندار و دو بخشدار برای داوطلب شدن در انتخابات استعفا داده‌اند

اورکی اضافه کرد: تاکنون یک معاون فرماندار و دو بخشدار برای داوطلب شدن در انتخابات استعفا داده‌اند، تاکید کرد: افرادی که تمایل به داوطلب شدن دارند باید تا نیمه خردادماه، یعنی ۶ ماه قبل از آغاز ثبت​نام انتخابات استعفا دهند.

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود، به احتمال استانی شدن انتخابات نیز گذری داشت و گفت: استانی شدن انتخابات طرحی است که با قید فوریت در مجلس به تصویب رسیده اما جزئیات آن باید در صحن علنی ارائه شود تا قابل اجرا داشته باشد.

وی اضافه کرد: هنوز خبری از نهایی شدن طرح استانی شدن انتخابات نیست و در این زمینه منتظر مجلس هستیم.

اورکی در پایان عنوان کرد: این اطمینان‌خاطر را به مردم می‌دهیم که مجموعه تصمیم‌گیران انتخابات رأی آنها را بدون دغدغه، امانتداری می​‌کنند و همان چیزی را که مردم به صندوق انداختند به حساب افراد منظور خواهد شد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.