هوای استاندارد در خوزستان ۱۰ برابر آلوده تر از حد مجاز تعریف شده است!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: گردوخاک از دیروز شهرهای استان را فرا گرفته است امروز بیش از دیروزخاک در اهواز و دیگر شهرها قدرت نمایی می کند صدای زوزه های باد و خاکی که لحظه به لحظه بیشتر می شود کابوس هفته های خاکی سال ۹۳ را زنده می کند.
اما مدرسه ها تعطیل نشده اند مسئولین برای خود دستورالعمل ها را بالا و پایین می کنند تا همه چیز را مدیریت کنند.
در حالیکه میزان استاندار ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب است تا ساعت ۱۰ امروز غلظت گردوخاک فقط در اهواز بالای ۶۰۰ میکروگرم بوده است
پاسخ مسئولین در خصوص اینکه آیا مدارس را تعطیل نمی کنید جالب است هاشم بالدی مدیرکل بحران استانداری خوزستان می گوید:طبق دستورالعمل استانی خودمان شرایط عادی است.
وی ادامه می دهد:فعلا برنامه ای برای تعطیلی مدارس وجود ندارد طبق دستورالعمل ما از هزار به بالا مدارس تعطیل می شود.
طبق دستور العمل استانی ،آقایان حد مجاز هوا را به ده برابر افزایش داده اند حالا با کدام کار علمی و تخصصی الله اعلم!
انگار هوای خوش چند روزه خوزستان به مسئولین استان و کشور چسبیده و روزهای بحرانی سال ۹۳ را فراموش کرده اند یادمان نرود یکی از خواسته های مردم اطلاع رسانی به موقع در هنگام بروز این پدیده بود.
لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در خصوص گردوخاک تصریح کرد:اگر چند روزی گردوخاک نداشتیم نباید باعث این شود که از همت و عزم خود برای برطرف کردن این معضل بکاهیم.
وی ادامه داد:چه هوا خوب باشد چه خوب نباشد باید همه مسئولان به میدان بیایند و کار کنند تا در این برنامه حداقل ۵ ساله بتوانیم قدم هایی را برداریم.
گفتنی است هنوز خبری از تجهیزات پیشرفته هواشناسی برای استان خوزستان و تجهیز سازمان حفاظت زیست استان نشده است قرار بود دولت در بسته حمایتی خود برای مقابله با ریزگردها این قدم ها را بردارد.
امروز دوباره بچه ها در هوایی که شش برابر مجاز آلوده بود راهی مدرسه شدند چون مسئولین مربوطه میزان استاندارد هوا را دست کاری کرده اند.
هوای امروز دوباره هشداری است به خانم ابتکار که سونامی خاک در راه است، لطفا مصوبات دولت را عملیاتی کنید.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.