پس از اعلام حمایت رییس ستاد کل نیروهای مسلح، رییس مجلس و امام جمعه تهران از تفام نامه لوزان؛ نماینده مردم اهواز: این توافق جشن گرفتن ندارد، تازه باید عزا گرفت!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سردار سرلشکر فیروز آبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار پیامی موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک گفت و از تلاش های رییس جمهور و وزیر امور خارجه در این زمینه قدردانی نمود و رییس مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از تیم مذاکره کننده و تاکید بر مورد اعتماد بودن این تیم، از نمایندگان مجلس خواست که بدون اطلاع کافی اظهار نظری نکنند.
امام جمعه موقت تهران نیز طی سخنانی در نماز جمعه هفته ی گذشته ی تهران ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده گفته بود:
– بیانیه لوزان موفقیت بود / دنیا برای ما جا باز کرد.
– انصافاً تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تیمی متین، با حکمت و با متانت است، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نرمش قهرمانانه و تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر داشتند. واقعاً‌ باید به همه آقایان مخصوصاً آقای رئیس‌جمهور و بالاخص وزیر امور خارجه هم تبریک و هم خسته نباشید گفت؛ طبق فرموده خداوند نصر و موفقیت دست خداست و نصیب افراد شایسته می‌شود.
منبع: عصر ایران
در این حال یکی از نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یک سایت استانی گفته است: دعوت از مردم برای ریختن در خیابان ها و حتی دادن شعارهای انحرافی در استقبال از ظریف اصلا کار پسندیده ای نیست ما چیزی به دست نیاورده ایم که بخواهیم جشن بگیریم. ما هرچه داشتیم به طرف مقابل دادیم این که دیگر جشن گرفتن ندارد تازه باید عزا گرفت.
به گزارش عصر جنوب این نماینده در روز سوم فروردین طی سخنانی در رابطه با نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری گفته بود: دشمنان علیه ما متحد هستند چرا ما در داخل در برابر آنها متحد نباشیم؟
وی در ادامه همچنین گفته بود: آنها روی اصول شیطانی و غیرانسانی خود پافشاری می کنند چرا ما روی اصول به حق خود مقاومت نکنیم؟
منبع: رهیاب

پیش تر نیز علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) از نظارت دقیق رهبر معظم انقلاب بر مذاکرات و این بیانیه خبر داده بود.

به گزارش عصر جنوب، این نماینده در بخشی دیگری از گفتگوی خود با این سایت محلی افزوده است: قصه امروز ما مثل قطعنامه ۵۹۸ است وقتی امام فرمود من جام زهر را نوشیدم و قطعنامه را پذیرفتم تمام مردم گریه کردند الان هم عده ای دنبال همین موضوع هستند. باید بنشینیم و برای از دست دادن تمام زحمات هسته ای گریه کنیم.

مصاحبه نماینده مردم اهواز با این سایت محلی در ادامه می آید:

” سید شکر خدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رهیاب در خصوص توافق لوزان اظهار داشت:با این بیانیه ای که ما دیدیم و مصاحبه ای که ظریف انجام داد فکر می کنم اسم توافق لوزان را یک توافق خوب نمی توان گذاشت.

وی ادامه داد:تفصیل این بیانیه هنوز برای مسئولین و مردم روشن نیست بیانیه حرفه ای نوشته شده است ولی نمی دانیم پشت پرده این بیانیه چیست در حال حاضر ابهامات زیادی وجود دارد.
نماینده مردم اهواز تصریح کرد:آنچه مسلم است منافع امریکایی ها بیشتر در این توافق برآورده شده است چرا که آنها تمام شرط و شروط را گذشته اند.
وی اضافه کرد:ما دیگر چیزی نداشتیم که بدهیم والا اگر چیز دیگری هم مانده بود به طرف مقابل می دادند.
موسوی عنوان داشت:از اقای ظریف شنیدم وقتی ۶ قطعنامه علیه ایران لغو می شود یک قطعنامه جدید می نویسند و پرونده هسته ای ایران را امنیتی می کنند که این کار را برای ما سخت می کند.
وی افزود:تیم مذاکره کننده هسته ای ما باید با مردم شفاف تر سخن بگوید و آنچه که هست را به مردم بگوید البته هیچ کس منکر زحمات فراوانی که در این مدت کشیده اند نیست.
نماینده مردم اهواز تصریح کرد:دعوت از مردم برای ریختن در خیابان ها و حتی دادن شعارهای انحرافی در استقبال از ظریف اصلا کار پسندیده ای نیست ما چیزی به دست نیاورده ایم که بخواهیم جشن بگیریم.
وی اضافه کرد:ما هرچه داشتیم به طرف مقابل دادیم این که دیگر جشن گرفتن ندارد تازه باید عزا گرفت.
موسوی خاطرنشان ساخت:دست هایی پشت پرده است تا نظام را در عمل انجام شده قرار دهد این توطئه ای است که توسط برخی افراد خاص در حال انجام است.
وی ادامه داد:قصه امروز ما مثل قطعنامه ۵۹۸ است وقتی امام فرمود من جام زهر را نوشیدم و قطعنامه را پذیرفتم تمام مردم گریه کردند الان هم عده ای دنبال همین موضوع هستند.
نماینده مردم اهواز خاطرنشان ساخت:باید بنشینیم و برای از دست دادن تمام زحمات هسته ای گریه کنیم نه اینکه به خیابان بیاییم و در حمایت از سران فتنه ای عده ای شعار بدهند این خط خطرناکی است که باید مردم هوشیار باشند.”
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.