استاندار در دیدار نوروزی با فرمانداران: طرح توسعه پایدار خوزستان اجرایی می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: طرح توسعه پایدار این استان برای محرومیت زدایی از حاشیه شهرها و مناطق دارای مشکلات بسیار اجرایی می شود.

عبدالحسن مقتدایی در دیدار نوروزی فرمانداران خوزستان با وی افزود: تاکنون ۱۰ نقطه دارای شاخص ها و ویژگی های مشترک محرومیت شناسایی شده و بناست ردیف اعتباری امسال به این منظور در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: این طرح که دارای قالب های فرهنگی، آموزشی، رفاهی و اقتصادی است باید تا اردیبهشت امسال نهایی و آماده شود.

استاندار خوزستان از فرمانداران خواست مناطق دارای شاخص محرومیت از حد متوسط به بالا را در قالب طرح توسعه پایدار پیشنهاد، برای آنها پروژه تعریف و تا پیش از تصویب اعتبارات مربوطه ارایه کنند.

مقتدایی همچنین با اشاره به شعار امسال ‘دولت، ملت همدلی و هم زبانی’ تاکید کرد که فرمانداران درسال ۹۴ عزم خود را برای خدمت بیشتر به مردم جزم و فراتر از حد معمول حرکت کنند.

مقتدایی خدمت بی منت به مردم و اقناع افکار عمومی را یکی از مولفه های تحقق همدلی ملت با دولت قلمداد و بر ضرورت نوآوری در کارها تاکید کرد.

استاندار خوزستان نسبت به انجام کار علمی و تخصصی در تمام بخش ها تاکید کرد و از فرمانداران خواست از وجود افراد نخبه به عنوان مشاور در بخش های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بهره برده و برای پیشگیری و مقابله با یک بحران و نیز اجرای طرح های ابداعی، نسخه علمی و کارشناسی از پیش تعیین شده پیچیده شود.

وی به طرح احداث شهرک های کشاورزی، دامپروری و شیلات در خوزستان اشاره کرد و افزود: ۱۵نقطه مشترک با توجه به ظرفیت ها و استعداد مناطق برای احداث این شهرک ها شناسایی شده که در پنج منطقه عملیاتی می شود.

مقتدایی نسبت به پیگیری مفاد تفاهم نامه احداث شهرک های کشاورزی، دامپروری و شیلات در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: تفاهم نامه ها و موافقت نامه هایی در پارسال در این زمینه و دیگر امور منعقد شده که باید عملیاتی شود.

وی همچنین فرمانداران خوزستان را به برگزاری دو رویداد مهم سیاسی سال ۹۴ یعنی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری توجه داد و بر فراهم ساختن زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم، گروه ها و تشکل ها در این دو انتخابات تاکید کرد.

مقتدایی خطاب به فرمانداران گفت: در انتخابات همواره بی طرفی سیاسی خود را حفظ کنید و اجازه استفاده از هرگونه امکانات و ظرفیت های دولتی به نفع شخص و یا گروه خاصی ندهید.

استاندارخوزستان به برخی از طرح های مهم اقتصادی و عمرانی خوزستان در سال ۹۳ در مناطق مرزی ازجمله ساماندهی، نوسازی و راه اندازی پایانه های صادراتی چذابه، شلمچه، راه اندازی بندرشادگان و نیز طرح های گردشگری آبی اشاره کرد و گفت: تلاش داریم تا با مدد این طرح ها و رونق کسب و کار مرزنشینان، جمعیت را در مرزها تثبیت و امنیت پایداری در این مناطق ایجاد شود.

مقتدایی ادامه داد:در حوزه گردشگری شش پهنه فرهنگی تعریف شده که تمام الزامات فرهنگی در آن رعایت شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.