مقتدایی در شورای اداری استان تاکید کرد: لزوم استفاده از جوانان نخبه در سمت‌های مدیریتی / انتصاب مدیران دوره های قبل آفت است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با بیان این‌که اولویت ما در سال جاری، اجرای تفاهم‌نامه‌های امضا شده در سال‌گذشته است، گفت: سال ۹۳ توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی مهمی بین دستگاه‌های استانی و وزارت‌خانه‌های کشور منعقد شد که امسال تلاش می‌کنیم این تفاهم‌نامه‌ها را به مرحله اجرا برسانیم زیرا در صورت اجرایی شدن آن‌ها تحولی را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

 

به گزارش عصر جنوب به نقل از ایسنا؛ عبدالحسن مقتدایی در نخستین شورای اداری استان در سال ۹۴ که امروز، ۹ فروردین‌ماه در استانداری برگزار شد، اظهارکرد: سال گذشته طرح توسعه پایدار استان به تصویب رسید که شامل پیشرفت مناطق محروم از نظر عمرانی، آموزشی و اقتصادی است و قرار است ردیف بودجه‌ای هم از طریق ماده ۱۸۰ برای اجرای این طرح تامین شود؛ اگر در جهت توسعه این مناطق اقدام نشود، لطمه‌های بسیاری به این مناطق وارد می‌شود و لذا لازم است دستگاه‌های اجرایی مربوطه در زمینه جذب منابع، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

 

وی افزود: از جمله مشکلاتی که امروز کشور با آن مواجه است حرکت جمعیت به سمت پیرشدن است و اگر به موقع متوجه این مشکل می‌شدیم زمینه اشتغال و ازدواج را فراهم می‌کردیم و اکنون با این مشکلات مواجه نبودیم.

 

استاندار خوزستان با تاکید بر این‌که مدیریت جمعیت بر روند افزایش جمعیت مقدم است، بیان‌کرد: اگر در میان مدیران انتخاب شده، افراد نخبه و جوان به عنوان مدیر منصوب نشوند، نظام در آینده به مشکل برمی‌خورد و این خطر در کنار مساله پیر شدن جامعه وجود دارد. در دولت دو مشکل در بخش مدیریتی وجود دارد؛ یا نیروهای جوان برای انتصاب در سمت‌های مدیریتی کم است و یا از این نیروها استفاده نمی‌شود.

 

مقتدایی ادامه‌داد: در دولت‌هایی که پس از انقلاب روی کار آمدند به دلیل شرایط کشور، جوان‌گرایی در انتخاب مدیران رواج داشت و میانگین سنی مدیران، ۳۰ سال بود و یک تحولی در مدیریت کشور پس از انقلاب ایجاد شد و نسل جوان توانست مدیریت کشور را به‌دست بگیرند. این مجموعه مدیران در کنار داشتن تحصیلات عالی، از تجربه انقلاب نیز برخوردار بودند.

 

وی گفت: این روال در دولت‌های بعد همچنان ادامه یافت و در دولت اصلاحات به اوج رسید اما در دولت قبل این روند متوقف شد و شاهد مدیریت چهره‌های جوانی بودیم که تجربه‌ای از انقلاب و دفاع مقدس نداشتند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم تربیت مدیران نسل جوان، عنوان‌کرد: باید در دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این مشکل، نیروی‌های جوان را جهت به‌کارگیری در سمت‌های مدیریتی تربیت کنیم و با تفویض اختیار و استاد شاگردی آن‌ها را جایگزین مدیران با میانگین سنی بالا کنیم.

 

مقتدایی اظهارکرد: در برخی از دستگاه‌های اجرایی استان شاهد هستیم که نیروهای دوره‌های قبل دوباره به عنوان مدیر منصوب شدند و این یک آفت است که به افرادی متوسل شویم که در گذشته در همین دستگاه‌ها تجربه حضور داشته‌اند و این خطر باید در استان برطرف شود.

 

وی تصریح‌کرد: نباید در دستگاه‌های دولتی استان انحصار وجود داشته باشد بلکه باید به نسل جدید فرصت داد. باید نسل جدید را آماده جایگزین کردن با مدیران فعلی کنیم. اکنون در بخش‌های مهم سیاسی و اقتصادی و کلیدی استان مدیران سابق دوباره روی کار آمده‌اند و این نشان‌دهنده از ضعف ساختار مدیریتی کشور است.

 

وی با اشاره به این‌که برگزاری ۴ تا ۵ کنفراس علمی و ملی در سال ۹۴ در استان برنامه‌ریزی شده است، عنوان‌کرد: سال گذشته نیز شاهد برگزاری اجلاس نماز، پیرغلامان حسینی و جشنواره فیلم‌های علمی بودیم اما در سال جاری ظرفیت برگزاری کنفرانس‌های بزرگ را در استان نداریم؛ البته اگر هزینه و پشتیبانی این همایش‌ها به عهده مرکز باشد از آن‌ها استقبال می‌کنیم.

 

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری چند انتخابات در سال جاری، تاکید کرد: دستگاه‌های حکومتی دارای امکانات باید امانت‌دار باشند و از هیچ فرصتی به نفع کسی استفاده نکنند تا انتخاباتی پرشور و سالم و در شان مردم و نظام برگزار شود. در این خصوص نیز با هیچ فردی تعارف نداریم.

 

مقتدایی گفت: باید فرصتی ایجاد کنیم تا تمام احزاب و گروه‌ها در چهارچوب قانون بتوانند نظرات خود را مطرح کنند و برای این هدف تلاش می‌کنیم. حضور پرشور مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات سالم می‌تواند برگ برنده ما در مجامع بین‌المللی باشد.

 

وی در پایان با اشاره به تحولات سیاسی کشور یمن عنوان‌کرد: آنچه امروز در این کشور شاهد هستیم، حرکتی مردمی است که ۳۰ سال پیش در جمهوری اسلامی ایران نیز شاهد آن بودیم. زمان آن گذشته که کشوری خود را بزرگ منطقه بداند و برای ملتی دیگر تعیین سرنوشت کند. مردم یمن باید به تمام حق و حقوق خود برسند.

 

استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: امروز همه شاهد هستیم که فشارها بی‌تاثیر بوده و ایران در شرایط مساوی و با عزت تمام پای مذاکره می‌نشیند. مذاکره شرط عقل است و امیدواریم نتایج مذاکرات برای مردم پر خیر و برکت باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.