حاشیه نگاری از سفر یک روزه احمدی نژاد به خوزستان/ قرار نیست جواب هر ننه قمری را بدهیم!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: روزنامه فرهنگ جنوب در ستون وِیژه های خود نوشت:
جنجالی ترین سفر نوروزی به خوزستان ، سفر محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق  و پرحاشیه ایران به همراه همسرش بود که پس از حضور در اهواز در یادمان های دفاع مقدس حضور یافت و از قضا نیز با استقبال پرشوری از سوی مردم و همچنین برخی از شخصیت ها روبرو شد.
پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن ، مرتضی تمدن استاندار سابق تهران و غلامحسین الهام از جمله شخصیت هایی بودند که از تهران او را همراهی کردند و در اهواز نیز حاج صادق آهنگران ، حجت الاسلام عظیمی رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ، علیرضا عالیپور معاون سابق خدمات شهری شهرداری اهواز، ناجی سواری ، شیخ کاظم سواری و… به پیشوازش آمدند و او را بدرقه کردند.
نوروز ۹۳ نیز احمدی نژاد به همراه خانواده و با ماشین شخصی به خوزستان آمده بود که سفر نوروزی ۹۴ نیز همچون سفر سال گذشته حاشیه های مختلفی از جمله عکس های یادگاری و شعارهای جنجالی تا قهوه خوری و سخن گفتن از بهار و … به دنبال داشت. حاشیه هایی این سفر به روایت خبرنگار ذره بین در ذیل می آید:
اولین توقفگاه سفر احمدی نژاد طلائیه بود ؛ همان جایی که ۵ شهید گمنام دفن شده اند. یعنی ۳۹۸ کیلومتری کربلا، دیده بوسی ها و عکس های یادگاری به همراه استقبال مردم آغاز می شود.
ورودی طلائیه برای رسیدن به مقبره ۵ شهید گمنام دست چپ شربت آبلیمو و یا بهتر بگویم شربت شهادت می دهند. چهار جوان اصفهانی مسئول این کار بودند. دست راست هم غرفه محصولات فرهنگی است. ۲ نوجوان هم کنار این غرفه فرچه و برس به دست دارند و واکس صلواتی به کفش زائرین می زنند.
۱۵۷۷۴_۶۳۸
اتوبوس های قرمز و سفید و آبی و زرد و سبز و … که شاید تعدادشان به ۵۰ دستگاه هم برسد و اغلب از همدان آمده اند چشم ها را نوازش می دهد و دسته هایی که مشغول گوش دادن به راویان هستند، یکی نماز می خواند و یکی در حال و هوای خودش غرق است.
دختری گوشه نشسته و گریه می کند و پیرزنی به دور دست ها خیره شده و چند نفری هم پیاده تا آخرین نقطه ایی که می شود بروند طی مسیر می کنند.
در میان استقبال از احمدی نژاد شعارهایی داده شد که بیشتر آن از سوی حاج آقا عظیمی هدایت می شد. شعارهایی همچون:
“به عشق هر چی مرده احمدی برمی گرده”
” خامنه ای زنده باد احمدی پاینده باد “
” احمدی دلاور پیرو خط رهبر “
” احمدی بی مشایی الهی که بیایی”
” احمدی دوستت داریم “
“مظلوم ترین رئیس جمهور دنیا خوش آمدی”
و…
۱۵۷۷۶_۶۵۹
بعد از این شعارها و اقامه نماز ظهر و عصر زائرین از احمدی نژاد می خواهند تا چند کلمه ایی برای آنها سخن بگوید. در این بین چند ده نفری برای گرفتن عکس یادگاری تلاش زیادی کردند و موفق شدند.
احمدی نژاد سخنش را چنین آغاز کرد: سال که نو می شود برای ما ایرانی ها معنا و مفهوم فراوان دارد، یعنی تولد، تجدید عهد و قوا و همت دوباره برای ادامه مسیر و رسیدن به کمال انسانی.  همه زمین متعلق به خدا بوده و عزیز است اما برخی نقاط عزیزتر هستند. این مناطق عزیزند چون انسان های والایی در آن روزگار گذرانده اند که حال و هوای آن را تغییر داده اند. خوزستان و طلائیه جزو این نقاط خاص بوده و از سایر نقاط عزیزتر است.
کلید واژه بهار در این سفر نیز بر زبان احمدی نژاد جاری شد و گفت که اکنون در فصل زمستان قرار داریم و باید منتظر آمدن فصل بهار باشیم و این فصل بهار با ظهور فرج به نتیجه می رسد و انشاء الله با ظهورش به کمک انسانها بیاید و بتوانیم به کمال برسیم.
در همین حین یکی از حاضرین از او سوال می کند که برای دوره آینده منتظر حضور شما هستیم، احمدی نژاد در پاسخ گفت: دعا کنید تا آن زمان امام زمان ظهور کند.
بعد از اتمام صحبت های احمدی نژاد یک جوان آبادانی با عکسی در دست وارد معرکه شد و حال و هوای چشمان همه را بارانی کرد. وی در حالی که عکس یکی از شهدای گمنام را در دست داشت می گفت که مادر این شهید ۳۳ سال است که چشم به راه آمدن فرزندش است و هر وقت سفره پهن می کند یک بشقاب اضافه می گذارد شاید از راه برسد. وقتی به احمدی نژاد می رسد عکس را به او نشان می دهد و می گوید: ” عمو این عکس را می شناسی!
۱۵۷۸۰_۷۴۴
نوبت به ناهار می رسد و احمدی نژاد با تیم همراه به اتاق دیگری برای صرف ناهار می روند. سپس خبرنگاران سعی می کنند سوالات مد نظر خودشان را از وی بپرسند که با ممانعت مسئول روابط عمومی مواجه می شوند.
سوالات مختلفی پرسیده شد از جمله اینکه خبرنگاری پرسید  گفته می شود که دولت احمدی نژاد در خشک کردن تالاب هور العظیم جهت برداشت نفت و انتقال آب از سرشاخه ها نقش موثری داشته، که با جواب عجیب مسئول روابط عمومی احمدی نژاد مواجه می شود.
 وی گفت که اتفاقا نشست خانم ابتکار با خبرنگاران خوزستانی را خواندم ولی آقای احمدی نژاد علیرغم درخواست ۸۰ خبرگزاری داخلی و خارجی با کسی مصاحبه نکرده و قرار نیست هر ننه قمری که هر حرفی زد را ما پاسخ بدهیم ! سیاست احمدی نژاد سکوت است تا مبادا بگویند ما مانع کار کردن دولت فعلی شده ایم !
وی این را هم گفت که ما وقتی دولت را تحویل دادیم ۱۶۸هزار میلیارد تومان پول در صندوق بوده است، چرا به دروغ می گویند صندوق خالی بوده است.
پس از بازدید از  یادمان های دفاع مقدس به سمت اهواز روانه می شویم . در اهواز دو عضو شورا و مشاور مدیرکل تعاون خوزستان به استقبال محمود احمدی نژاد می روند و چند دقیقه ای با او صحبت می می کنند. بازدید از قرارگاه راهیان نور در اهواز و چند دیدار دیگر ، از جمله برنامه های احمدی نژاد در خوزستان بود.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.