نباید فرصت‌ها را از دست داد/ مشارکت ملت ایران در این مذاکرات، لرزه براندام طرف مقابل خواهد انداخت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با اشاره به مذاکرات تیم هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ در شهر لوزان سوییس گفت: نباید فرصت‌ها را از دست داد. با شرایطی که فراهم است، بهترین موقعیت برای تامین مصالح نظام و منافع ملی حکفرماست.

عبدالحسن مقتدایی ابراز امیدواری کرد که نتیجه مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در جایگاهی که نظام و دولت دارد به سرانجام مثبت برسد.

وی افزود: البته اگر به این نتیجه نرسید دنیا به آخر نخواهد رسید اما ما باید تصمیم و قدم‌های مثبت خود را با رعایت مصالح نظام و منافع ملی ایران و نیز حقوق هسته‌ای ملت سرافراز ایران برداریم، چون آیندگان در مورد عملکرد ما  قضاوت خواهند کرد و حق نداریم که حقوق آنان را ضایع کنیم.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان عنوان‌کرد: به لطف خدا هماهنگی خوبی در این زمینه وجود دارد و مقام معظم رهبری نقشه راه نشان دادند. انشاءالله کار به نتیجه مثبت برسید.

مقتدایی تلاش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را مفید توصیف کرد و گفت: هم‌اکنون طرف مقابل را از درون به چالش کشیده‌ایم و این نشان از راه درست ما دارد.

استاندار خوزستان ادامه‌داد: باید به نحوی استواری و ثابت قدمی ملت ایران در برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بر سر میز مذاکره به رخ طرف مقابل کشید و میز مذاکره ۱+۵ را از حالت یک به پنج، به مذاکره کل ملت ایران تبدیل کرد.

وی افزود: باید در فضای مجازی و با طرح نظرسنجی، اجازه حضور مردم را داد تا نظر بدهند و آماده ایجاد یک تحول بزرگ باشند. باید همه مردم را به‌صورت مجازی پای میز مذاکره ببریم و این پشتوانه خواهد بود. هیچ چیز محرمانه‌ای نباید با مردم داشته باشیم. مشارکت ملت ایران در این مذاکرات، لرزه براندام طرف مقابل خواهد انداخت.

مقتدایی خاطرنشان‌کرد: باید دیگران را هم تحمل کرد و به بازی گرفت. تدریجا مردم را با واقعیاتی که در پیش داریم، آگاه سازیم و در جریان امر بگذاریم تا آنان به موقع بدانند و آماده ایجاد یک تحول باشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.