نمره قبولی استاندار به مدیران خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی استانی در سال ۹۳ را قابل قبول دانست و گفت: موفقیت های به دست آمده نتیجه تلاش مدیران با استفاده از ظرفیت های دورن استانی و همراهی مردم بوده است.

عبدالحسن مقتدایی دوشنبه در نشست پایانی شورای اداری استان در سال ۹۳ در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان بیان کرد: برخی از کاستی ها و کمبودها و شرایط اقلیمی ماه های پایانی سال ،بخشی از اقدامات مدیران را تحت تاثیر قرار داد اما در مجموع در سال جاری با همراهی مردم استان اقدامات خوبی در بخش های عمرانی ،فرهنگی و اقتصادی انجام شد.

وی ادامه داد: برخی از مدیران استانی در ابتدا تصور داشتند اجرای برخی اقدامات و برنامه ها سخت است اما با تلاش آنان چندین همایش بزرگ در استان خوزستان به خوبی برگزار شد که تداوم اینگونه برنامه ها برای توسعه استان ضروری است.

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری نشست اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی گفت: در این نشست توافقات امیدوار کننده ای حاصل شد که با توجه به وضعیت مالی کشور می توان مشکلات حوزه راه استان را حل کرد.

مقتدایی با بیان اینکه مردم نیز از عملکرد مسوولان در سال ۹۳ رضایت دارند گفت: تصور مردم این است که گام های مهمی برای اجرای برخی پروژه های عمرانی برداشته شده است و این آگاهی مردم نشات گرفته از اطلاع رسانی کارها در طول سال به آنان است.

وی با اشاره به فعالیت های بخش خصوصی در سال جاری گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده در استان بخش قابل توجهی از پروژه ها و طرح ها به پیمانکارن بومی استان داده شد و در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیز استفاده از تولیدات داخلی به رونق بخش اقتصادی استان کمک کرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای سال آینده باید پروژه هایی تعریف شود که بتوان به تمامی مردم خدمات رسانی کرد.

مقتدایی به حضور میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور در استان خوزستان هم اشاره کرد و گفت: در نوروز امسال باید بتوانیم بهترین خدمات را به میهمانان نوروزی در تمامی شهر ها ارایه دهیم.

وی با اشاره به برنامه های استان در سال ۹۴ گفت: برگزاری چندین همایش ملی مانند همایش بررسی تاثیرات اجتماعی و اقتصادی طرح ۵۵۰هزار هکتاری در استان و تعارضات احتمالی این طرح از جمله برنامه های مهم در سال آینده است.

مقتدایی افزود: برگزاری همایش دستاوردهای مدیریتی دوران هشت ساله دفاع مقدس ،همایش مشترکات فرهنگی استان ،کنفرانس رسانه ،فرهنگ و اخلاق از دیگر برنامه های مهم استان در سال آینده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: خوزستان از وجود صنایع و طرح هایی که هیچ سودی برای استان ندارند رنج می برد و این همایش به ارزیابی این طرح در ابعاد مختلف می پردازد.

مقتدایی گفت: در استان چندین بندر تجاری ، شرکت های پتروشیمی ،صنایع متعدد نفتی و فولاد وجود دارد که هر کدام از این صنایع به تنهایی می تواند موجب تحولاتی اساسی در یک استان باشد.

وی اظهار کرد: مدیران استانی باید به گونه ای اعمال مدیریت کنند که مسوولان بالا دست در مرکز خود را با مسوولان استانی هماهنگ کنند و نه اینکه بر عکس ان اتفاق بیافتد.

استاندار خوزستان بیان کرد: بخشی از معضلات استان به این دلیل است که مدیران استانی تصور می کنند باید در همه موارد تابع تصمیم گیری های مرکز باشند.

مقتدایی با اشاره به ضرورت ساخت شهرک کشاورزی در استان خوزستان گفت: ساخت شهرک کشاورزی و استفاده از ظرفیت شیلات و توسعه این صنعت از برنامه های مهم استان است.

در این نشست معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به برنامه های ویژه نوروز در استان خوزستان گفت: برگزاری تورهای گردشگری درون استانی از شهرهای تاریخی و گردشگری استان از برنامه هایی است که با کمک میراث فرهنگی استان و انجمن های مردم نهاد در نوروز ۹۴ اجرا می شود.

فرج الله خبیر ادامه داد: برگزاری برنامه های گردشگری آبی ،در شهرهای دارای ساحل از دیگر برنامه های است که در نوروز امسال برای آشنایی مردم استان و میهمانان نوروزی با ظرفیت های گردشگری استان اجرا می شود .

وی گفت: همچنین برای پیشگیری از هرگونه حادثه در مناطق ساحلی استان تیم های امداد و مراقبت های ویژه در این مکان ها مستقر می شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: حفظ امنیت جاده های استان ،حضور مستمر پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده ها و اطلاع رسانی به مردم در خصوص وضعیت هوا از طریق سامانه های اطلاع رسانی از دیگر اقدامات استان در سال ۹۴ است.

در پایان این نشست از اعضای ستاد درآمد استان و فرماندار شوش به عنوان فرماندار نمونه در اجرای طرح سرشماری کشاورزی در استان تقدیر شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.