معاون استاندار خوزستان خبر داد: تامین معیشت مرزنشینان در جهت ارتقای امنیت مرزها

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون سیاسی امنیتی استاندار خوزستان گفت: در سال جاری در جهت ارتقای امنیت مرزهای خوزستان، اقدامات بسیاری برای بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان استان انجام شد.

قدرت‌الله دهقان عنوان کرد: اگر مرزنشینان معیشت خوبی داشته باشند، قطعا می​توانند مرزبانان خوبی برای کشور باشند؛ بر همین اساس اقدامات پایه​ای و اساسی ما در طول امسال در جهت بهبهود معیشت مرزنشینان بوده است.

وی افزود: در مناطق مرزی مانند شادگان با احداث بندر شادگان و مناطق دیگر با سامان‌دهی بازارچه​های مرزی و ایجاد بازارچه​های جدید برای بهبود معیشت مرزنشینان گام‌هایی برداشته شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان با اشاره به برنامه​های سال آینده برای ارتقای امنیت اجتماعی اظهار کرد: برای سال آینده برنامه​های مفصلی تدارک دیده‌ایم که این برنامه​ها شامل آموزش و مشارکت مردم در تأمین امنیت خود است.

دهقان با بیان این‌که آموزش یکی از ارکان اصلی امنیت اجتماعی است، خاطرنشان کرد: طی همایش که امسال برگزار شد، ۵۰۰ نفر آموزش دیدند و این افراد هم‌اکنون در مراکز آموزشی مختلف نکات امنیتی اجتماعی را به مردم آموزش می​دهند.

وی بیان کرد: آموزش​ها به گونه‌ای انجام می​شود که افراد با وجود عناصر ناباب و مزاحمت​های خیابانی غافلگیر نشوند و از عناصر امنیت‌شکن برحذر باشند.

معاون سیاسی اجتماعی امنیتی استاندار خوزستان افزود: اگر جامعه​ای آماده و آگاه داشته باشیم، جرایم مربوط به سرقت و مزاحمت​های خیابانی نیز کمتر می​شود.

دهقان با بیان این‌که برخی از سرقت​های امروزه از فضای واقعی دور شده و به صورت مجازی انجام می​شود، گفت: امروز متخلفان با یک حرکت کوتاه مجازی سرقت​های کلانی می​کنند. در این راستا با تجهیز نیروی انتظامی و آگاه کردن بانک​ها جهت ارتقای امنیت حساب​ها، نسبت به بالا بردن امنیت جامعه تلاش شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.