مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان: تخصیص اعتبار به ریزگردها مشروط به ارائه برنامه است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از ابلاغ اعتبارات برای مقابله با پدیده گردوغبار در قالب مصوبه هیات وزیران به خوزستان خبر داد.

هاشم بالدی در حاشیه نشست دولت پاسخگو که شب گذشته برگزار شد، در گفت​وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، عنوان کرد: تخصیص این اعتبارات مشروط به ارائه برنامه​های عملیاتی است. بر همین اساس از دستگاه​های اجرایی از جمله مراکز بهداشتی درمانی خواسته‌ایم تا برنامه​ها و نیازهای خود را به سازمان محیط زیست که دبیر ستاد مقابله با ریزگردها است؛ ارائه دهند.

وی افزود: ستاد ملی مقابله با ریزگردها با اولویت خوزستان آغاز به کار کرده است. بر همین اساس استان ما باید برنامه​های عملیاتی خود را جهت تضمین اعتبار اعلام کند. این اعتبارات در سه بخش برنامه​های کوتاه​مدت، میان​مدت و بلندمدت پرداخت می​شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: برنامه ​های کوتاه​مدت در زمینه فوریت​های پزشکی مانند اورژانس و مراکز پزشکی تدوین می‌شود که در مدت زمان کوتاه اجرا خواهد شد. در میان‌مدت نیز برنامه​های کاهش گردوغبار و پیش​بینی سریع گردوغبار با تأمین تجهیزات سنجش آلودگی طراحی خواهد شد. برنامه​های بلندمدت نیز برنامه​های ملی است که در بخش رایزنی​های بین​المللی توسط وزارت امور خارجه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه​های سازمان​ها پس از اعلام به سازمان محیط زیست، بررسی و در ستاد به تصویب نهایی می​رسد تا اعتبار مورد نیاز تأمین شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.