کاشت جنگل‌های «حرا» در خوزستان سبب جلوگیری از بروز ریزگرد‌ها می‌شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو کمیته علمی کنفرانس ملی رودخانه کارون گفت: برای آبیاری گونه گیاهی درخت «حرا» می‌توان از آب دریا بهره برد و با افزایش جنگل‌های «حرا» در خوزستان می‌توان از بروز ریزگرد‌ها جلوگیری کرد.

احمد سواری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با بیان اینکه در منابع آب شیرین محدودیت‌هایی وجود دارد، اظهار داشت: آبی که از زهاب نیشکر خارج می‌شود، شور شده و به منابع آبی زیر زمینی هم صدمه می‌زند.

وی افزود: یکی از منابع آلوده کننده آب در خوزستان نیشکر است که باید با تجهیز دستگاه‌های خود و تصفیه مکرر آب خارج شده از زهاب‌ها بیشترین استفاده را از آب‌های شیرین کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر عنوان کرد: آب انبار یکی از راه‌های دیگری است که می‌توان با ساخت آن منابع آب شیرین را ذخیره و از هدر رفت آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان از آب دریا هم در این مواقع استفاده کرد، گفت: گونه گیاهی درخت «حرا» یکی دیگر از مواردی است که می‌توان از آب دریا برای آن استفاده کرد و با افزایش جنگل‌های «حرا» در خوزستان می‌توان از بروز ریزگرد‌ها جلوگیری کرد.

عضو کمیته علمی کنفرانس ملی رودخانه کارون بیان کرد: کاشت گونه گیاهی «حرا» در ماهشهر جواب داده و می‌توان آن را پرورش داد؛ همچنین از آب دریا می‌توان ماهیان زیادی را پرورش داد که از نظر اقتصادی هم مفید است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.