۴۵ پایگاه نوروزی به راهیان نور و مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهند کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اجرای طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاری، گفت: در حوزه امداد و نجات ۴۵ پایگاه نوروزی مختص راهیان نور و مسافران نوروزی در یادمان‌ها و مناطق جنگلی در نظر گرفته شده است.

علی خدادادی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با ابراز امیدواری از اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته استقبال خوبی از مهمانان نوروزی صورت گیرد، اظهار کرد: طرح نوروزی امداد و نجات ـ سلامت و ایمنی امسال از ۲۶ اسفندماه جاری اجرا می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم هلال احمر نقش بارزی را ایفا کند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر خوزستان در سال جاری اقدام به برگزاری سفرنامه در چهار شهر اهواز، آبادان، دزفول و رامهرمز کرد که این شهرستان‌ها در استان میزبان این طرح هستند و با توجه به شرایط فرهنگی استان، پتانسیل‌های لازم موجود است.

خدادادی در خصوص ریزگردها و احتمال وقوع این پدیده در ایام نوروز تصریح کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان با ارائه خدمات امدادی در حد توان خود دوشادوش مردم تلاش می‌کند که از اثرات سوء این پدیده بکاهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان یادآور شد: کمیته ریزگردها در این خصوص تشکیل شد و برنامه‌های آموزش خودمراقبتی در این کمیته ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: خدماتی نیز به زائران راهیان نور در استان ارائه می‌شود که سعی می‌شود شرایط مناسبی برای مهمانان نوروزی و زائران راهیان نور در استان فراهم شود.

خدادادی گفت: در این زمینه پایگاه‌های امداد و نجات،‌ درمانگاه‌های سیار و پایگاه‌های ایمنی و سلامت مستقر می‌شود و جوانان به صورت ویژه در این مراکز فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خاطرنشان کرد: در حوزه امداد و نجات ۴۵ پایگاه نوروزی مختص راهیان نور و مسافران نوروزی در مکان‌های تعیین شده از قبیل ۲۵ پایگاه در یادمان‌ها و مناطق جنگلی، در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به شعار جمعیت هلال احمر در نوروز آینده مبنی بر «بی‌گدار به جاده نزنیم و ظریف برانیم» یادآور شد: ۳۲ پایگاه امدادی ثابت و ۱۱ پایگاه سیار در استان در نظر گرفته شده است؛‌ همچنین چهار ایستگاه سلامت در مبادی ورودی استان مستقر خواهد بود.

خدادادی در پایان خاطرنشان کرد: نقاط حادثه‌خیز استان با همکاری پلیس راه تعیین شده و پایگاه‌هایی در اطراف این نقاط پیش‌بینی شده است؛ البته خطای انسانی بیشترین مخاطرات را در حوادث جاده‌ای منجر می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.