کتابخانه دیجیتالی برای همه مردم خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ، راه اندازی کتابخانه دیجیتالی در تمامی شهرستان های استان را از اولویت های این اداره کل در سال آینده عنوان کرد.

کتابخانه دیجیتال یا الکترونیکی به کتابخانه ایگفته می شود که در آن، اسناد به جای کاغذ یا سایر رسانه های محلی به شکل الکترونیکی ذخیره شده است.

اساس این کتابخانه ها ذخیره مدارک به شکل الکترونیکی و نیز استفاده الکترونیکی است، به این صورت که هر فردی در هر نقطه از جهان با استفاده از یک کامپیوتر معمولی و یک خط تلفن بتواند به تمامی اطلاعات یک کتابخانه عظیم دسترسی پیدا کند.

مجموعه روش ها، خدمات و ساختارهای اطلاعاتی که باعث می شوند تا اطلاعات در قالب یک فناوری نوین با دسترسی آسان، سریع، و گسترده ارائه شوند، کتابخانه دیجیتال نام دارد.

حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر پنجشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان خرمشهر، در گفت و گو با ایرنا گفت:طرح کتابخانه دیجیتالی بزودی در شهرستان بهبهان اجرایی شده و در صورت اجرای موفق، این طرح در همه شهرستان های خوزستان اجرایی می شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری نوین بای توسعه کتابخوانی، افزود:ساخت زیربناهای استاندارد کتابخوانی، تدوین برنامه های فرهنگی برای جوانان، اجرای برنامه های نقد کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی از برنامه های مورد نظر برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در استان طی سال آینده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان در پایان سخنان خود با تایکد بر لزوم فرهنگ سازی مطالعه کتاب از دوران دبستان، بر اساس برنامه پیش بینی شده، در تمامیکتابخانه های استان، فضایی با عنوان کتابخانه مهدکودک نیز راه اندازی می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.